ترامپ انتقال سفارت آمریکا، از تل آویو به بیت المقدس را تعویق انداخت

کاخ سفید ار تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اینکه سفارت کشورش را از تل آویو به قدس به تعویق انداخته است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان داشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص این مساله از همان ابتدا کاملاً واضح و آشکار عمل کرد. سؤال این نیست که آیا سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد شد بلکه سوال این است که چه زمانی این اقدام صورت می‌گیرد.

گیدلی با اشاره به اینکه مهلت ترامپ روز دوشنبه ختم شد افزود: طی روز های آینده تصمیم اتخاذ شده در این مورد اعلام خواهد شد.

قرار بود ترامپ تصمیم خود را در خصوص تمدید دستور منع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس به مدت شش ماه دیگر اعلام کند. اقدامی که روسای جمهور گذشته آمریکا این کار را از زمان صدور قانونی توسط کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ انجام داده‌اند.

در همین حال حسام زملط، نماینده ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن به رسمیت شناختن قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط آمریکا تیر خلاص به راهکار تشکیل دو کشور برای حل و فصل درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها عنوان کرد.

وی افزود: به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به منزله “بوسه مرگ” روی راه حل دو کشوری خواهد بود.

پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش نسبت به احتمال انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس ابراز نگرانی و تاکید کرده بود که مساله قدس باید در چارچوب مذاکرات صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حل و فصل شود.

امانوئل ماکرون به دونالد ترامپ گفت، “نگران” است او به طور یکجانبه بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

شماری از رهبران کشورهای عربی پیشتر هشدار مشابهی به آمریکا داده بودند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *