ترامپ امروز فرمان محدودیت ورود مسلمانان به آمریکا را صادر میکند

ترامپ قرار است امروز فرمان اجرایی محدودیت ورود پناهجویان کشورهای اسلامی از جمله ایران را به امریکا صادر کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز بامداد امروز چهارشنبه (۶ دلو) از تصمیم “دونالد ترامپ” رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای سخت‌گیرانه ‌تر کردن قوانین مهاجرت از کشورهای مسلمان به این کشور خبر داد.

بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود ترامپ امروز با حضور در وزارت امنیت داخلی آمریکا چند فرمان اجرایی مربوط به این محدودیت‌ها را صادر کند.

چند نفر از دستیاران کنگره که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به رویترز گفته‌اند که این محدودیت‌ها بیشتر شامل حال پناهجویان و اتباع ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن خواهد شد.

بنا بر این گزارش، احتمالا ترامپ به وزارت خارجه آمریکا دستور خواهد داد تا از صدور ویزا برای اتباع این کشورها خودداری کند. علاوه بر این، احتمال دارد که ترامپ به اداره گمرک و مرزهای آمریکا دستور دهد که از ورود دارندگان ویزا آمریکا که تبعه این کشورها هستند، جلوگیری کند.

همچنین انتظار می‌رود دولت جدید آمریکا محدودیتی چند ماهه برای پذیرش تمام پناهجویان تعیین کند، تا زمانی که وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی بتوانند ساز و کاری قابل اطمینان‌تر برای بررسی وضعیت متقاضیان ایجاد کنند.

اما ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی ابتدا از ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریکا صحبت کرد و بعدها گفت باید به دقت بر ورود اتباع کشورهای مسلمان نظارت کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *