تخلفات به حدی نیست که مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببرد

رئیس کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت های انتخاباتی میگوید: تخلفات در این دوره انتخابات کمتر است و به حدی نیست که مشروعیت نتایج را زیر سوال ببرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالستار سعادت، رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی امروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با نمایندگان نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: تخلفات در این دوره انتخابات کمتر است و به حدی نیست که مشروعیت نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد.

سعادت، در عین حال به برخی تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و افزود: برخی نامزدها در دوره سکوت و پایان مدت تبلیغات اقدام به ارسال پیام های متنی برای مردم کرد، که در صورت اثبات قطعی جرم این نامزدها جریمه خواهند شد.

سعادت بروز برخی تخلفات انتخاباتی را در اکثر نقاط جهان رایج دانست و گفت: مسئله مهم این است که به تجربه ثابت شد هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد امکان تقلب کمتر خواهد شد.

سعادت با تاکید به لزوم مستند بودن شکایت های انتخاباتی گفت: کمیسیون همه شکایت ها را به دقت بررسی می کند و تصمیم نهایی خود را ظرف مدت یک ماه اعلام خواهد کرد.

در این دوره از انتخابات افغانستان که روز شنبه ۱۶ حمل برگزار شد، افغان ها خود مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند و نیروهای امنیتی کشورمان امنیت انتخابات را تامین کردند.

۳۲۵ هزار ناظر داخلی و بین المللی در این دوره بر روند برگزاری انتخابات افغانستان نظارت داشتند.

کارشناسان این دوره از انتخابات افغانستان را که زیر سایه تهدید طالبان برگزار شد، موفقیتی بزرگ برای مشارکت سیاسی افغان ها در روند سیاسی کشورمان ارزیابی کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *