تخریب پایه های برق توسط طالبان در هلمند

لشکرگاه ولایت هلمند از چندی بدینسو با مشکل برق مواجه است و نبود برق و آب آشامیدنی برای مردم این شهر دشواری‌های زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شهروندان لشکرگاه به صورت نوبتی بعد از ۷۲ ساعت یک شبانه‌روز برق داشتند، اما اکنون پانزده شبانه ‌روز است که این برق نیز قطع شده است، بند برق کجکی از ولسوالی‌های سنگین و گرشک گذشته و به شهر لشکرگاه می‌رسد، مسئولان ریاست برشنا در این ولایت گفته‌اند به خاطر جنگ و ناامنی‌ها در ولسوالی سنگین نمی‌توانند این مشکل را رفع کنند.

 شماری از باشندگان این ولسوالی‌ها می‌گویند طالبان صدها متر لین و چندین پایه برق را در ولسوالی سنگین تخریب کرده‌اند، در جریان یک ماه گذشته وضعیت امنیتی ولسوالی سنگین رو به وخامت گراییده و جنگ میان نیروهای دولتی و شورشیان طالبان شدت یافته است.

انجنیر نصرالله قانع، معاون تجارتی ریاست برشنا در هلمند می‌گوید به‌دلیل جنگ و ناامنی‌ها در سنگین کارمندان ریاست برشنا نمی‌توانند به ساحه بروند. وی می‌افزاید: در سنگین و ساروان قلعه، از ده دوازده روز بدین‌سو جنگ ادامه دارد، شرایط خراب است و کارمندان ما نمی‌توانند در حالت جنگی به ساحه بروند تا پایه‌ها و شبکه برق را ترمیم کنند، ما منتظر هستیم که ساحه تحت کنترول بیاید و بعد کارمندان برای انجام وظیفه به آنجا اعزام شوند.

معاون تجارتی ریاست برشنا در هلمند می‌گوید لین انتقال برق در مسیر ولسوالی سنگین در چندین نقطه قطع گردیده و ترمیم دوباره آن وقت زیادی می‌خواهد، مقامات امنیتی در ولایت هلمند می‌گویند که نیروهای اردوی ملی و پولیس، همواره در ولسوالی‌های ناامن این ولایت در مقابل طالبان قرار گرفته‌اند و آنان را پس رانده‌اند و این بار نیز آنان این ولسوالی را از وجود شورشیان پاک‌سازی خواهند کرد.

در همین‌حال باشندگان لشکرگاه به خاطر نبود برق با مشکلاتی زیادی مواجه شده‌اند، عبدالخالق، یکی از باشندگان لشکرگاه به دویچه وله گفته اند که مشکلات آنان زیاد است، جنراتور هم ندارند، چندین روز است که یک قطره آب هم در خانه‌های شان نیست، بچه‌ها مجبورند از مسجد یا جای دیگر آب بیاورند، آنجا هم به‌خاطر شلوغ ‌بودن و طولانی‌ بودن صف به نوبت نمی‌رسد.

عموما در شهرها و ولسوالی‌هایی که در افغانستان شبکه آب‌رسانی وجود دارد، وابسته به انرژی برق می‌باشد، همین که برق در شهر قطع شود، سیستم آب‌ رسانی نیز از کار می‌افتد و مردم با کمبود آب آشامیدنی و مصرفی روبه ‌رو می‌گردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *