تجلیل از ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران

مردم ایران امروز (سه شنبه ۲۲ دلو) با راه اندازی راهپیمایی بزرگی از ۲۲ بهمن ” سی‌و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)” تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بزرگترین گردهمایی در میدان آزادی در تهران برگزار شد و در آن حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: هرگاه ملت ایران به صحنه آمد پیروز شدیم؛ تهدید علیه ایران بی‌ارزش و کودکانه است و از تهدید و تحریم نمی‌هراسیم.

روحانی، ۲۲ بهمن را روز اتحاد، وحدت و ائتلاف ملی جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: مردم ایران ۳۵ سال پیش به رهبری یک فقیه اندیشمند و روشن‌ضمیر یعنی حضرت امام خمینی (ره) در برابر اختلاف، دیکتاتوری و آنهایی که می‌خواستند این کشور را در سلطه خود نگه دارند، ‌پیروز شدند.

وی تصریح کرد: پیروزی ما در سایه وحدت و اتحاد، پشت سر فقیهی عادل بود که هر زمان چنین شد، نصرت الهی هم ما را در برابر همه قدرت‌ها پیروز کرد و  ۲۲ بهمن (دلو) سال ۱۳۵۷ روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود، در انقلاب ما، شمشیر بر شمشیر پیروز نشد بلکه خون بر شمشیر پیروز شد.

وی تصریح کرد: در انقلاب ما اسلحه نبود که پیروز شد بلکه کلام پیروز شد و نوار ضبط‌ صورت صدای امام بود و سخنرانی‌ها بود که ما را پیروز کرد و فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران ما را به پیروزی رساند.

روحانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با مردم پیمان می‌بندد که به آرمان‌های انقلاب، نظر مردم، تدابیر رهبری و عزت ملت ایران پایبند بوده و بر آنها پافشاری می‌کند، گفت: این دولت تا پای جان بر این ارزش‌ها مقاومت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ایران با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در فکر حاکمیت قانون است و با قانون‌گریزی مقابله خواهد کرد، اظهار داشت: این دولت با اینکه در ابتدای کار خود قرار داشت و تدوین یک بودجه جامع برای آن سخت بود ولی تلاش کرد حتی یک روز نیز از قانون تخلف نکند و بودجه را در موعد مقرر به مجلس تحویل دهد.

وی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که وضع اقتصادی کشور از دیروز بهتر شده و در طول ۶ ماه کار دولت یازدهم، تورم و رشد آن را کاهش داده‌ایم.

آقای روحانی؛ سیاست خارجی دولت اش را جهانی،‌منطقه‌ای و دوجانبه خواند و افزود: ما نسبت به کشورهای منطقه و به ویژه همسایگان ارزش و نگاه ویژه‌ای قائلیم و در فکر ایجاد ثبات در منطقه بوده و معتقدیم همه باید علیه تروریسم در سوریه، عراق و افغانستان دست به دست هم دهیم.

روحانی تصریح کرد: همه دنیا باید بدانند که مذاکره ما با ۱+۵ بر مبنای اعلام حسن نیت بوده و ما در این مذاکرات خواستیم با صدای بلندتر فتوای رهبری در حرمت استفاده از سلاح هسته‌ای را به جهانیان اعلام کنیم و بهانه‌های واهی و دروغ را از دشمنان بگیریم.

وی ادامه داد: من با صدای رسا از طرف ملت ایران می‌گویم تهدید علیه ملت ایران بی‌ارزش و کودکانه است زیرا ملت ما در طول ۳۵ سال گذشته در برابر انواع تهدیدها ایستاده و به پیروزی رسیده است.

روحانی افزود: ایران زبان تهدید را خلاف قانون و ادب می‌داند و بدخواهان باید بدانند که هرگونه تهدید باعث انسجام و مقاومت مردم ایران خواهد بود و آنهایی که تهدید می‌کنند بفهمند تهدید یعنی ایستادن در برابر عظمت یک تاریخ و ملتی که در برابر هیچ تجاوزی شکست نخورده است.

وی سیاست خارجی دولت اش را مبتنی بر حفظ منافع مردم و منطقه عنوان کرد و افزود: ما اولین ضربه را بر تحریم‌های غیرقانونی وارد کردیم و در زمینه بیمه، کشتیرانی، امور بانکی، غذایی، دارویی و پتروشیمی ضربه محکمی بر پیکر تحریم‌ها زده شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *