تجلیل از سیزدهمین سالگرد قتل عام مردم یکاولنگ توسط طالبان

انجمن اجتماعی دادخواهان افغان با همکاری جمعی از خانواده های قربانیان، ۱۹ جدی ۱۳۷۹، یکاولنگ بامیان محفل بزرگی را به مناسبت سیزدهمین سالگرد قتل‌عام حدود سیصد نفربیگناه  بدست طالبان در مرکز ولسوالی یکاولنگ برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گردهمایی در مسجد امام صادق یکاولنگ با حضور بیش از دو هزار نفر اعم از مرد و زن برگزار شد و در آن ویدا احمد رئیس «انجمن اجتماعی دادخواهان افغان» طی سخنرانی‌ به خانواده های قربانیان وعده سپرد که تا کشانیدن عاملان یکچنین فجایع هولناک به میز محاکمه از مبارزه و دادخواهی دست نخواهد کشید.

او سیاست معافیت دولت کنونی را خیانت به شهیدان نامیده آنرا عامل ادامه وحشت و بربریت در کشور خواند.

سخنرانان دیگر این گردهمایی اکثرا بازماندگان قربانیان کشته شده های سال ۱۳۷۹ بودند هرکدام با انتقاد تند از دولت کرزی پرداخته، فراموشی قربانیان و باز گذاشتن دست جنایتکاران در ستم و استبداد را محکوم کردند.

آنان پیاده شدن عدالت را تنها راهی برای مرهم گذاشتن بر زخم های مردم یکاولنگ و سراسر افغانستان خواندند.

در این محل پوسترهای بزرگی حاوی تصاویر و لیست قربانیان قتل عام مردم یکاولنگ و شعار های «معامله و مصالحه با طالبان جانی این قاتلان مردم یکاولنگ خیانت به قربانیان است!»، «شهیدان معصوم یکاولنگ آرام بخوابید! تا روز محاکمه و مجازات قاتلان تان آرام نخواهیم گرفت!»، «من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی، همه بر می‌خیزند» و غیره نصب شده بود.

همچنین نمایندگان انجمن اجتماعی دادخواهان با جمع وسیع از خانواده های قربانیان بر سر قبرهای جمعی کشته شده ها رفته یاد آنان را گرامی داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *