تجلیل از روز جهانی زن با حضور رئیس جمهور در کابل

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان در محفل تجلیل از هشتم مارچ روز جهانی زن در کابل گفت: افغانستان تنها یک راه دارد و آن رفتن بسوی ترقی و پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور در محفل که صبح روز شنبه (۱۷ حوت) تحت عنوان ” مساوات برای زنان، پیشرفت برای همه” در تالار لیسه امانی شهر کابل برگزار شد تاکید کرد که برای رفتن بسوی ترقی و پیشرفت عجله داریم، می خواهیم قدم های محکم بگذاریم و باید همقدم جهان شویم که این کار کوشش و تلاش زیادی از ما می خواهد.

رئیس جمهور تاکید کرد که راه رسیدن به این پیشرفت ها درس، تعلیم و تربیه است و از هیچ راه دیگری نمی توانیم به این مقصد برسیم. ترقی بنیادی زنان افغانستان در تعلیم یافته شدن آنهاست.

رئیس جمهور کشور با یاد آوری از تقاضای بزرگان کشور در راستای بهبود وضعیت زنان گفت که دستآورد های زنان در عرصه های تعلیم و صحت و حضور فعال آنان در بخش های مختلف جامعه به دلیلی است که مردم افغانستان خواستار بوده اند و همیشه آنرا تشویق کرده اند.

حامد کرزی با اشاره به بر اینکه تعداد زیادی از جوانان ما بخصوص دختران در داخل و خارج کشور مصروف فراگیری درس و تعلیم هستند، گفت که این روند پیشرفت زنان افغانستان قدم های رو به جلو است و مطمئناً حکومت آینده افغانستان نیز قدم های بهتر و محکمتری در این راستا می گذارد.

رئیس جمهور کرزی از کمک های واقعی جامعه جهانی برای افغانستان تشکری کرده گفت که دستآورد های افغانستان، دستآورد مردم افغانستان بخصوص زنان می باشد.

رئیس جمهور با اشاره بر اینکه خشونت علیه زنان در کشور ما وجود دارد، گفت که ما می خواهیم خشونت علیه زنان در افغانستان کاملاً محو شود و در این راستا باید مردان افغانستان بیشتر غیرت کنند. خشونت علیه زنان قوت مردان را نشان نمی دهد بلکه نمایانگر ضعف و بیچاره گی آنها می باشد.

رئیس جمهور خطاب به علمای دین، بزرگان و متنفذین قومی گفت که در مساجد و محافل مردم را تشویق جدی به احترام، عزت و حرمت زن نمایند، جامعه عنعنوی ما این خصوصیت را دارد اما این باید بیشتر تقویت گردد.

حامد کرزی با تاکید بر اینکه انتخابات به وجه احسن آن برگزار می گردد، گفت که کشور ما از طریق انتخابات محکم شده و به طرف پیشرفت میرود.

رئیس جمهور سهم و نقش زنان را در انتخابات پیشرو مهم خواند و از زنان خواست که پر رنگتر و گسترده در انتخابات اشتراک نمایند.

رئیس جمهور در اخیر صحبت های خویش گفت که کامیابی های خود را جشن می گیریم، کمبودی های خویش را اصلاح و مشکلات را برطرف می سازیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *