تجلیل از روز جهانی تصویب اعلامیه حقوق بشر در کابل

برنامه انکشافی ملل متحد برای افغانستان با همکاری دانشجویان دانشگاه ها، روز چهارشنبه از شصت و ششمین سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در کابل تجلیل کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در مراسم تجلیل از شصت و ششمین سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر درباره دستآوردها و وضعیت حقوق بشر در افغانستان صحبت شد.

این مراسم در تالار مرکز منبع افغانستان در دانشگاه کابل با همکاری وزارت عدلیه، وزارت امور خارجه و کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان راه اندازی شده بود.

اداره انکشافی ملل متحد و نهادهای دولتی افغانستان، درباره پیشرفت های موجود در زمینه تامین حقوق بشر طی سالهای گذشته و برنامه های آینده شان را اعلام کردند.

خانم مارتا رویداس، رئیس برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان گفت که اعلامیه جهانی حقوق بشر که در ۱۰دسامبر سال ۱۹۴۸میلادی توسط مجمع عمومی ملل متحد به تصویب رسید، یک وسیله اصلی برای تلاش ها جهت تامین حقوق بشر بشمار می رود.

وی گفت: از طریق پروژه عدالت و حقوق بشر در افغانستان برنامه انکشافی ملل متحد با وزارت عدلیه و نهاد های جامعه مدنی به منظور تقویت اساسات حقوقی حقوق بشر در افغانستان و افزایش آگاهی مردم در مورد حقوق شان و دسترسی به عدالت کار می کند.

همچنان سید یوسف حلیم، سرپرست وزارت عدلیه افغانستان، تجلیل از روز جهانی حقوق بشر در افغانستان را نشان دهنده تعهدات جدی نهاد های ملی و بین المللی در راستای حمایت، رعایت و  ترویج اساسات حقوق بشر در کشور خواند.

گفتنی است که پروژه عدالت و حقوق بشر اداره انکشافی سازمان ملل متحد با وزارت عدلیه و دیگر نهادهای همکار به منظور حمایت از تطبیق برنامه های اولویت ملی در مورد عدالت و حقوق بشر در سراسر کشور کار می نماید.

همچنین برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان از حقوق بشر، تساوی حقوق بین مرد و زن و از مصوونیت مردمان فقیر و آسیب پذیر حمایت می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *