تجلیل از روزجهانی توقف رانندگی در هرات

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

از ۲۲ سپتامبر که برابر با روزجهانی توقف رانندگی است به شکل ویژه ی  در ولایت هرات در غرب کشور تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسئولان اداره محیط زیست هرات میگویند که آنان از روزجهانی توقف رانندگی به متوقف ساختن چند دقیقه ی وسایط نقلیه درمرکزشهرهرات تجلیل نمودند.

گفتنی است یکی ازعوامل اصلی آلودگی محیط زیست در ولایت هرات استفاده مردم از وسایط نقلیه ی استهلاک شده و دودزا عنوان شده است.

نصیراحمد فضلی سرپرست اداره محیط زیست درهرات میگوید: یکی از منابع آلودکننده هوا دراین ولایت موجودیت وسایل نقلیه دود زا و استهلاک شده میباشد که ازیک سو باعث الوده شدن هوا و از سوی دیگر باعث ایجاد آلودگی صوتی میشود .

 فضلی میگوید: اداره محیط زیست هرات تاحال طرح های زیادی را برای جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست ارایه نموده است که یکی ازاین طرح ها جلوگیری از ورود موترهای  فرسوده و دود زا به افغانستان است .

درهمین حال شماری از رانندگان هرات ضمن استقبال از توقف، موقت و سایط نقلیه درمرکز شهر میگویند:  ترویج این فرهنگ  برای جلوگیری از آلودگی هوا و داشتن محیط زیست سالم مفیداست.

آنان میگویند: دولت باید استفاده ازوسایط نقلیه ی دود زا را درشهر ممنوع سازد.

کارشناسان محیط زیست هرات میگویند: با اجرای این گونه برنامه ها ی اگاهی دهی به شهروندان ،باعث می شود تا مردم درمورد اضراری که ازآن  اطلاعی ندارند باخبرشوند .

آنان می گویند: امروز شهروندان در راستای حفظ محیط زیست آگاهانه سهم می گیرند.

درحالی از روزجهانی توقف رانندگی درشهرهرات تجلیل به عمل آمد که به گفته مسئولان صحی درولایت هرات بیش از هشتاد درصد امراض تنفسی نزد مریضان این ولایت ناشی از آلوده گی محیط زیستی و استنشاق دود تولید شده از وسایط نقلیه ی دود زا بشمارمیرود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *