تاکید نمادین شورای امنیت ملی روی تجلیل شکوهمند از استقلال کشور

در جلسه شورای امنیت ملی به ریاست حامدکرزی رئیس جمهور کشور روی تجلیل شکوهمند سالگرد استرداد استقلال افغانستان تاکید اما این تاکید بیشتر از یک حرکت نمادین نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، در این جلسه که در ارگ برگزار شد، ستر جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی از آمادگی های لازم برای تجلیل  از ۲۸  اسد، روز استرداد استقلال کشور به جلسه گزارش ارائه نمود و فیصله شد که تا از این روز تاریخی و خجسته با شکوهمندی هر چه بیشتر تجلل به عمل آید.

این درحالیست که امروز دو شنبه  برابر با بیست هشتم اسد نود و چهارمین سالگرد استرداد و استقلال افغانستان است اما برنامه ای که میتوانست براساس خواست های مسئولان دولتی و ملت افغانستان با این مناسبت در کابل برگزار شود، وجود ندارد.

شعار ارگ نشینان فقط یک حرکت نمادین به نظر می رسد و از یک سو تاکید دارند که از این روز که مایه افتخار ملت افغانستان است تجلیل با شکوه شود و از سوی هم هیچ برنامه ای در این خصوص نداشته و یا هم در یک فضای بسته و دور از تجمعات مردمی برگزار شده است.

ستر پاسوال غلام مجتبی پتنگ سرپرست وزارت امور داخله طی یک گزارشی به جلسه گفت که در یک هفته گذشته یک تعداد از قوماندانان و مسئولین امور که در وظایف محوله سهل انگاری و غفلت وظیفوی نموده اند، از پست های مربوطه شان سبکدوش گردیده و قرار است به زودترین فرصت در بست کمبود آن، افراد سالم و متعهد برای اجرای این وظایف مقرر گردند.

همچنان رئیس اداره مستقل ارگان های محل، سرپرستان وزارت امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی، گزارش مفصل پیرامون وضعیت امنیتی ولایت ننگرهار ارائه نموده که گزارشات ارائه شده از جانب رئیس جمهور بسنده دانسته نشد.

رئیس جمهور هدایت داد که در یک نشست خاص تحت ریاست او و به اشتراک والی ولایت ننگرهار، یکبار دیگر وضعیت امنیتی آن ولایت مورد غور و بررسی لازم قرار گرفته،  تا در زمینه  تصامیم دقیق اتخاذ گردد.

سپس وزیر دفاع ملی و سرپرست وزارت امور داخله در مورد وضعیت امنیتی ولایت غور گزارشات لازم به جلسه شورای امنیت ملی ارائه نموده، فیصله شد که در همآهنگی با نهاد های ملکی کشور، مسئولین امور از اقدامات عملی در راستای تأمین امنیت، ثبات و تحکیم حکومتداری خوب در جلسات آینده شورای امنیت ملی ، گزارش لازم را ارائه نمایند.

در این جلسه مسئولین امنیتی کشور در مورد پیشنهادات مربوطه در مورد اعطای رتب جنرالی به منسوبان سکتور امنیتی، عدلی و قضای کشوربه رئیس جمهور اسلامی افغانستان گزارشات لازم را ارائه نمودند.

آنان خاطر نشان کردند که پیشنهادات ارائه شده آنها در مطابقت به مقررات و  قانون ذاتیه افسران صورت گرفته و در آن شاخص های اساسی اهلیت، پابندی به وظیفه، خلاقیت و تعهد   مد نظرگرفته شده است.

جلسه به منظور غور و دقت هرچه بیشتر در اعطای رتب جنرالی موضوع را به مشاوریت امنیت ملی کشور محول نموده که قرار است بعد از ابراز سفارشات دفتر مشاوریت امنیت ملی، تصمیم لازم در مورد اتخاذ گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *