تاکید رئیس جمهور به اجماع جهانی برای مبارزه با تروریزم

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که مبارزه با تروریزم و شکست کامل آن، نیاز به اجماع جهانی و منطقوی دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پنجاه و سومین نشست امنیتی مونیخ، شب گذشته با حضور سران بیش از ۳۰ کشور و وزرای دفاع و خارجه ۸۰ کشور در آلمان برگزار شد.

رئیس جمهور غنی در این نشست اظهار داشت که دولت افغانستان در حال حاضر مشغول نبرد با بیش از ۲۰ گروه تروریستی است.

وی تاکید کرد که برای شکست کامل تروریزم باید جامعه جهانی از تلاش‌ های دولت افغانستان حمایت کامل داشته باشد.

به اعتقاد رئیس جمهور، مبارزه علیه تروریزم به تمرکز جهانی، قاره ای، جهان اسلام، منطقوی و ملی نیاز دارد.

به گفته آقای غنی، تروریزم از شبکه های اجتماعی، شبکه های تکنالوژی و اقتصاد جرمی بخاطر سیاست جرمی به سطح بین المللی استفاده می کند و مرز نمی شناسد.

رئیس جمهور تاکید کرد که بخاطر مبارزه علیه تروریزم به یک اجماع، رویکرد جامع، شمولیت اقشار مهم جامعه از جمله زنان و جوانان و به حاشیه کشاندن کشورهای حامی این پدیده نیاز است.

وی با اشاره به حملات تروریستی در کابل، قندهار، هلمند و همچنان در چند شهر پاکستان اظهار داشت که این حملات نشان می دهد  که تروریزم خوب و بد وجود ندارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ضعف دولت ها همراه با فساد اداری و از سوی دیگر حمایت شماری از کشورها از تروریزم باعث شده تا این پدیده از بین نرود و قادر به فعالیت باشند.

قابل ذکر است که رئیس جمهور اسلامی افغانستان در حاشیه این کنفرانس با سران شماری از کشورهای اشتراک کننده نیز دیدار کرده در مورد مسایل مختلف گفتگو نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *