تاکید دانش بر ایجاد اصلاحات در کمیسیون انتخابات

معاون دوم ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون انتخابات در پروسه انتخابات مجلس نمایندگان در حق مردم به صورت آشکارا جفا کرده، خواستار اصلاحات جدی در این کمیسیون شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرور دانش امروز (۲۳جدی) در برنامه افتتاحیه «کنگره ملی مساعدت های حقوقی»؛ اظهار داشت که سه ماه از زمان برگزاری انتخابات  پارلمانی می گذرد؛ ولی هنوز نه تنها از نتایج آن خبری نیست، بلکه در سایه اتهامات تقلب، تخطی و فساد اعتبار و حیثیت دولت و مردم افغانستان را زیر سوال برده است.

به گفته وی، پروسه رأی دهی و انتخابات به عنوان پر افتخار ترین صحنه های مشق دموکراسی و مشارکت داوطلبانه و مدنی مردم، «به ابزاری برای طعنه ها و توهین های دوست و دشمن و به یک نوع سرافگندی تبدیل شده است.»

دانش با توجه به وضعیت موجود تأکید کرد که اکنون مکلفیت حکومت وحدت ملی است که اصلاحات همه جانبه را در کمیسیون های انتخاباتی روی دست گیرد و از اتلاف و تضییع حقوق مردم جلوگیری کند.

این اظهارات در حالی بیان می شوند که با گذشت سه ماه، تا حال نتیجه نهایی انتخابات مجلس نماینده گان در هیچ یک از ولایت های کشور اعلام نشده و در عین حال، نتیجه ابتدایی در کابل نیز در گرو زد و بندهای کمیسیون باقی مانده است.

از سویی هم دانش ایجاد «کنگره ملی مساعدت های حقوقی» را یکی از مهمترین مسایل مورد نیاز جامعه عنوان کرد و گفت که ارائه خدمات عدلی و قضایی به مردم و دسترسی شهروندان به عدالت و حاکمیت قانون یکی از مهمترین اقدامات حکومت داری خوب به حساب می آید.

او افزود در صورتیکه عدالت و اصلاحات در سکتور عدلی و قضایی تطبیق نشود هیچ عرصه دیگری از حکومت داری هم اصلاح نخواهد شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *