تاکید جدی، معاون وزارت خارجه امریکا برای مبارزه با مقام های فاسد در افغانستان

معاون وزارت خارجه امریکا برای آسیای مرکزی و جنوبی با اشاره به اقدامات اخیر وزارت داخله افغانستان، می گوید که قانون باید برای همه تطبیق شده و با مقام های مفسد به صورت جدی برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله در جریان روزهای اخیر اعلام کرد که شماری از مقام های عالی رتبه این وزارت به جرم قاچاق مواد مخدر بازداشت شده اند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله می گوید «احمد احمدی، مدیر مبارزه با مواد مخدر پولیس کابل، آمر کشف مبارزه با مواد مخدر حوزه پنجم شهر کابل، فرمانده گروه عملیاتی مدیریت مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس کابل، معاون مدیریت کنترول مواد کیمیاوی پولیس مبارزه با مواد مخدر کابل و آمر تحلیل و ارزیابی مدیریت مبارزه با مواد مخدر پولیس به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر بازداشت شده اند.

در واکنش به این اقدامات، «الیس ویلز»، معاون وزارت خارجه امریکا برای آسیای مرکزی و جنوبی می گوید که حضور و دخالت افسران پولیس افغانستان در قاچاق و توزیع مواد مخدر ناامید کننده است.

وی در حساب توئیترش نگاشته است که قاچاق و تجارت مواد مخدر بی ‌ثباتی را در افغانستان تقویت می‌ کند و روند حکومتداری خوب و توسعۀ اقتصادی را تضعیف خواهد کرد.

بانو ویلز از دولتمردان افغانستان خواسته است که برای تطبیق قانون، در برابر مقام ‌های مفسد اقدامات جدی و عملی صورت گیرد.

این در حالی است که امریکا به تازگی گفته است که میزان کِشت مواد مخدر در افغانستان کاهش یافته؛ اما میزان تولید تریاک افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *