تاکید بر امنیت عاشورای حسینی

رئیس‌جمهور تاکید کرد که با ایجاد کمیسیون مشترک امنیتی، تدابیر جدی امنیتی برای تجلیل از مراسم عاشورای امام حسین (ع) روی دست گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در آستانه فرارسیدن عاشورا، با علمای شیعه و سنی کشور دیدار کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است که در این دیدار، رئیس جمهور بر حفظ وحدت مذهبی مردم افغانستان تاکید کرده و اظهار داشت که این امر امروز از سوی دشمنان بی‌رحم که به هیچ ارزش و عملی پابند نیستند، مورد حمله قرار گرفته است.

وی تاکید کرد :«دشمنان اسلام باید بدانند که وحدت مردم ما را خدشه‌دار و مانع فعالیت‌های مذهبی ما شده نمی‌توانند.»

رئیس‌جمهور تاکید کرد که ارادۀ جدی برای تجلیل از عاشورا از سوی علمای جعفری و حنفی وجود دارد و کمیسیون مشترک امنیتی در این خصوص ایجاد شده و تدابیر جدی برای تجلیل از مراسم عاشورا به گونۀ سراسری اتخاذ گردیده است.

وی نقش علمای دین را در بهتر تجلیل کردن از مراسم عاشورا مهم خوانده؛ اظهار داشت که با نظارت علما از مراسم عزاداری، این مراسم به گونۀ بهتر تجلیل شده و مانع نفوذ دشمن در این مراسم می‌گردد.

به عقیده رئیس‌جمهور، عاشورا فرصتی مناسب برای مردم است تا در کنار هم وحدت و همسبتگی همیشگی‌شان را به جهانیان به اثبات رسانند.

وی از علمای اهل تشیع و تسنن خواست تا نشست‌های مشترک هماهنگی را با مردم برگزار کنند تا پیام صلح، همدلی و همسبتگی به مردم انتقال یابد.

همچنین رئیس‌جمهور هدایت داد تا به منظور تجلیل از مقام والای امام جعفر صادق (ع) و حضرت ابوحنیفه (رح) دو کنفرانس جداگانه روی دست گرفته شود.

در عین حال، مولوی قیام‌الدین کشاف، رئیس شورای سراسری علمای کشور، در این نشست تاکید کرد که دشمنان افغانستان به هیچ دین، مساجد، تکایا و اماکن مقدس و عزاداران ارزش قایل نبوده و در هرکجا دست به اعمال فتنه‌انگیز و وحشیانه می‌زنند.

وی گفت که مراسم عاشورا طوری تجلیل گردد که دشمن فرصت اخلال را پیدا نکند و بهتر خواهد بود تا مراسم عزاداری در اماکن خاص انجام شود.

از سویی هم، سید محمد محقق‌زاده منشی شورای علمای اهل تشیع گفت که علمای شیعه و سنی در افغانستان باهم رفتار برادرانه دارند و میان‌شان فرق نیست.

وی از رئیس‌جمهور بخاطر تصویب طرح تأمین امنیت مساجد و اماکن مذهبی تشکر کرده گفت که مردم افغانستان در حفظ وحدت اسلامی و برادری تلاش ورزیده‌اند و باید این برادری و وحدت همچنان پایدار بماند و تقویت گردد.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش در جریان دو سال گذشته بیشتر تمرکز خود را بالای مراسم عزاداری شیعیان گذاشته و شماری از مساجد را مورد حمله قرار داده است و مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سال جاری با افزایش تدابیر امنیتی در حال برگزاری است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *