تاکید افغانستان و ایتالیا در باره گسترش روابط میان دو کشور

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با خانم رابرته پینوتی “وزیر دفاع ایتالیا” در باره گسترش و تقویت روابط  میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر دفاع استالیا روز دوشنبه طی یک سفر وارد کابل شد و با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در کابل دیدار کرد.

در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش و تقویت روابط میان دو کشور، حمایت درازمدت ایتالیا از نیروهای امنیتی افغان، مبارزه با تروریسم و توسعه اقتصادی افغانستان و همچنان همکاری های منطقوی، بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور غنی از حمایت و تعهد درازمدت ایتالیا با افغانستان در چوکات ماموریت حمایت قاطع سازمان ناتو، ستایش کرد و تداوم حمایت ایتالیا را در راستای تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه مهم خواند.

همچنین آقای غنی، از کمک و همکاری های ایتالیا به افغانستان طی ۱۳سال گذشته در عرصه های مختلف بخصوص بازسازی فرودگاه بین المللی هرات، قدردانی نمود.

رئیس جمهور غنی در این در دیدار یک بار دیگر روی مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد و گفت که حکومت جدید افغانستان اراده قاطع برای مبارزه با تروریسم و افراطیت دارد.

همچنین خانم “رابرته پینوتی” وزیر دفاع ایتالیا ضمن تمجید از برنامه های حکومت وحدت ملی، از تعهد درازمدت کشورش به افغانستان اطمینان داد و اظهار امیدواری کرد که روابط درازمدت میان دو کشور را هر چه بیشتر گسترش دهد.

وزیر دفاع ایتالیا تاکید کرد که پیشرفت هایی که در افغانستان صورت گرفته، باید حفظ و توسعه یابند و ایتالیا در این راستا آماده همکاری می باشد.

قرار است از اول جنوری سال ۲۰۱۵میلادی نقش نظامی نیروهای بین المللی در افغانستان پایان یابد و مسئولیت دفاع و امنیت در افغانستان بطور کامل بر دوش نیروهای امنیتی افغان قرار خواهد گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *