تامین امنیت کامل در شاهراه ولایت های شمال‌شرقی کشور

مقام های امنیتی در شمال‌شرق کشور، از بلند بردن ظرفیت نظامی نیروهای امنیتی شاهراه های قندوز- شیرخان بندر و قندوز-بغلان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «لوی پاسوال شیرعزیز کامه وال» فرمانده عمومی پولیس زون ۸۰۸ سپین زر می گوید، به هدف تأمین امنیت و جلوگیری از تحرکات طالبان مسلح در مسیر  شاهراه های قندوز- شیرخان بندر و قندوز-بغلان، نظامیان بیشتری را در آن ها جابجا کرده اند.

به گفته آقای کامه وال این پلان در شاهراه قندوز-تخاز نیز تطبیق شده و نظامیان با سلاح های پیشرفته و امکانات کافی مجهز شده اند و پس از این با افراز ایست های بازرسی دوامدار و گزمه های سیار از این شاهراه ها محافظت و از تحرکات طالبان مسلح جلوگیری می نمایند.

این درحالیست که طالبان مسلح در جریان سال جاری، چندین بار با ایجاد ایست های بازرسی در این شاهراه ها در جستجوی کارمندان دولتی پرداخته و ده ها تن را بجرم همکاری با دولت بقتل رسانیدند.

دو ماه پیش یک کاروان اکمالاتی نظامیان کشور را در مسیر شاهراه قندوز-بغلان که بیش از ۳۰ عراده موتر نظامی می شد،  به آتش کشیدند.

اما با این هم شهروندان این ولایت ها از حکومت می خواهند که بیش ازین نگذارند که طالبان مسلح درین شاهراه ها از مردم قربانی بگیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *