تاریخ تازه برای اعلام نتایج انتخابات

نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت‌ های کشور به تاریخ ۲ قوس و از ولایت کابل به تاریخ ۱۰ قوس سال روان اعلام می‌ گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری امروز (۲۸عقرب) گفت که کار کمیسیون انتخابات ۳۹.۴ درصد پیش رفته است و این نهاد منتظر خریطه هایی است که برای باز شماری دوباره به ولایات فرستاده شده است.

وی اظهار داشت که اکثریت این خریطه ها دوباره به مرکز رسیده است و با انتقال معلومات این خریطه ها به سرورهای عمومی، نتایج ابتدایی اعلام خواهد شد.

رئیس کمیسیون انتخابات همچنان افزود در ولایات روند انتقال اطلاعات به سرورهای عمومی خوب پیش رفته و در شماری از ولایات کوچک، ۹۵ درصد کارها تکمیل شده و در مجموع ۳۹.۴ اطلاعات درج دیتا شده است.

به گفته صیاد، اطلاعات دستگاه های بایومتریک از ۲۶ ولایت به سرور عمومی انتقال یافته است و تیم های کمکی برای چند ولایت دیگر به شمول ولایت کابل که بازشماری آرا در آنها جریان دارد، تعیین شده است.

از سویی هم وی  اضافه کرد که رئیس و کارمندان حوزه انتخاباتی ولایت کابل بنابر شکایات گسترده برکنار شده و رئیس و کارمندان جدید بجای آنها گماشته شده است.

در همین حال، صیاد در پیوند به کندی روند باز شماری آرا در حوزه کابل گفت که تعدد اوراق رای دهی و تعدد ناظران نامزدان در کناری ناظران نهادهای بین المللی و نهادهای ناظر بر روند انتخابات سبب شده است که این روند کُند پیش برود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *