تاراج کمک‌های زراعتی ولسوالی پل‌حصار، ولایت بغلان از سوی تفنگداران غیر مسئول

۲۰ میزان

محمولۀ تخم های بذری اصلاح شده که به هدف توزیع برای دهاقین ولسوالی پل‌حصار ولایت بغلان از سوی وزارت زراعت فرستاده شده بود، تفنگداران غیر مسئول این محموله را به تاراج برده اند.

منابع محلی به خبرگزاری خاورمیانه می‌گویند، دو عراده موتر حامل تخم های اصلاح شده بذری گندم که به این ولسوالی فرستاده شده است، از سوی یکی از فرماندهان محلی در ولسوالی پل‌حصار متوقف شده و به تاراج رفته است.

مسئولین ریاست زراعت ولایت بغلان این موضوع را تایید می‌کنند؛ اما می‌گویند که این محموله کمکی با پا درمیانی بزرگان قومی از دست این فرمانده محلی غیر مسئول بازپس گرفته شده است.

عبدالوهاب خیرزاد ریس زراعت، مالداری و آبیاری ولایت بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، محموله های تخم بذری دوباره از نزد افراد مسلح باز پس گرفته شده است؛ اما در جریان تسلیم گیری حدود ۱۰۰ بوری گندم که ۷۰۰ سیر می‌شود مفقود شده است.

درین حال؛ روز گذشته جنرال اکرام الدین سریع فرمانده پولیس بغلان هشدار داده بود که اگر این گندم ها دوباره تسلیم داده نشود، افرادی که دست به این کار زده اند از سوی نیروهای امنیتی هدف قرار می‌گیرند و در برابر شان برخورد نظامی صورت می‌گیرد.

این درحالیست که از سه روز بدینسو مقام های دولتی ولایت بغلان به هدف گفتگو با بزرگان قومی بخاطر مهار افراد مسلح غیر مسئول و تأمین امنیت به ولسوالی‌های سه گانه اندراب رفته اند.

محراب الدین ابراهیمی- خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *