بیکاری جوانان بدخشان را ستوه آورد

روز جهانی جوانان در بدخشان با حضور گستردهٔ جوانان، اعضای جامعه مدنی، دانشجویان و مسئولان دولتی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جوانان در همایش به این منظور از نبود کار، بی توجهی مسئولان محلی بدخشان،   ناامنیتی، نبود زمینه های تحصیلی با شدید ترین الفاظ شکایت کردند.

مجیب الرحمن نمایندهٔ این جوانان گفته است که در این ولایت هزاران جوان تحصیل یافته بیکار اند و مسئولان محلی این ولایت، هیچ توجهی به این مسئله ندارند.

به گفتهء این جوانان تجلیل از روز جوانان هدف رساندن صدای جوانان و مطرح سازی مشکل جوانان برای مسئولین دولتی است تا از این طریق مسئولان متوجه مشکل جوانان شده و برای رفع دشواری آنها گام های عملی بردارند.

آنها از ناامنی در این ولایت رنج برده میگویند: که جوانانی که از ولسوالی های این ولایت در مرکز در ادارات دولتی یا موسسات غیر دولتی کار میکنند، به ولسوالی های شان رفته نمی توانند، زیرا در ولسوالی ها حیات شان از سوی بینادگراهای مسلح به خطر می افتد.

آنها از ناتوانی شاکی بوده و میگویند اگر مسئولان امنیتی توان تامین امنیت را ندارند، از مردم بدخشان معذرت بخواهند که نمی توانند امنیت را تامین کنند.

اما آنچه مایه شگفتی برای حاضران مجلس بود این که داکتر گل محمد بیدار معاون والی بدخشان خطاب به این جوانان گفت که سر از صبح با اسناد تحصیلی شان به اداره او مراجعه کنند و در ظرف یک هفته برای همه شان کار پیدا می کند.

در بدخشان تعداد زیادی از جوانان این ولایت بیکار هستند که در میان آن ها چهره های تحصیل کرده نیز فراوان است.

گفته می شود که نبود زمینه های کار باعث شده است که تا جوانان زیادی در این ولایت به مواد مخدر معتاد شوند و یا شکار حلقاتی شوند که به کار های غیر قانونی و مخالفت مسلحانه علیه نظام مشغول هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *