بیم واشنگتن از شورشیان امریکایی در سوریه

مقام‌های امریکایی هشدار داده‌اند اتباع این کشور که به شورشیان داخل سوریه پیوسته‌اند تهدیدی امنیتی برای میهن خود به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام‌های دولت فدرال امریکا گفته‌اند شورشیان امریکایی ممکن است با پیوستن به گروه‌های تروریستی مرتبط با القاعده و تحت تاثیر عقاید افراطی آنان در هنگام بازگشت به میهن خود نوعی تهدید امنیتی به شمار بروند.

وزارت امور خارجه امریکا در ادامه افزود هیچ برآوردی درباره تعداد امریکایی هایی که درگیری‌های حدودا ۳ ساله در سوریه شرکت دارند در دست نیست.

سناتور توماس کارپر ماه گذشته در جلسه کمیته امنیت داخلی سنا تایید کرد، شهروندان امریکایی و همچنین اتباع کانادا و اروپا در سوریه، یمن و سومالی سلاح به دست گرفته‌اند.

وی هشدار داد : تهدیدی که این افراد ممکن است هنگام بازگشت به میهن خود در زمینه اجرای حملات به همراه بیاورند واقعی و مشکل آفرین است.

طبق برآوردهای تحلیلگران شاخه‌ای از موسسه مشاوره دفاعی انگلیس موسوم به آی اچ اس جین و یک موسسه تحقیقاتی غیر انتفاعی در لندن مشخص شد بیش از ۱۵ هزار تبعه خارجی از جمله اتباع امریکا در سوریه می‌جنگند.

تاکنون ۳ تن از ساکنان امریکا به برنامه ریزی برای مقابله با دولت سوریه به همراه گروه تروریستی جبهه النصره در خاک این کشور عربی متهم شده‌اند.

رابرت مولر، رئیس اف بی آی در ماه آگوست درباره حضور شورشیان امریکایی معارض دمشق در سوریه و به ویژه انجمن‌هایی که از سوی آنان تشکیل خواهد شد، مهارت‌هایی که می‌آموزند و این که آیا آنها از این انجمن‌ها و تخصص‌ها برای اجرای حملاتی در میهن خود استفاده خواهند کرد یا نه ابراز نگرانی کرده بود.

امریکا و تعدادی از متحدان این کشور از جمله عربستان سعودی آشکارا از شورش‌ها و ناآرامی‌ها در سوریه حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه (۸ قوس) به نقل از یک دیپلمات غربی اعلام کرد حضور بیش از هزار تروریست که از اروپا برای دمقابله با دولت سوریه به این کشور آمده‌اند به یک نگرانی جدی برای کشورهای مبدا تبدیل شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *