بیش از ۴ میلیون سوری آواره خواهند شد

سازمان ملل برآورد کرده است با تشدید جنگ در سوریه، تا سال ۲۰۱۴ بیش از چهار میلیون شهروند سوری مجبور خواهند شد خانه‌های خود را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سازمان ملل متحد انتظار می‌رود سال آینده ۲ میلیون سوری به خارج از سوریه پناهنده و ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن از شهروندان این کشور نیز درون خاک سوریه آواره شوند.

این آمار پس از نشست ۴ میزان مقام‌های ۱۰ نهاد وابسته به سازمان ملل، سازمان بین‌المللی مهاجرت و ۱۸ گروه امداد رسان در امان، پایتخت اردن برگزار شد تا سیاستی را برای کمک به آوارگان سوریه در سال ۲۰۱۴ اتخاذ کنند.

مقام‌های دفتر همکاری امور انسانی سازمان ملل حاضر در این نشست می‌گویند: محتمل‌ترین سناریویی که پیش‌بینی شد ادامه و تشدید جنگ همراه با افزایش شکاف، اختلال در ارائه خدمات اساسی و فرسایش بیشتر سازوکارهای مقابله بود.

همچنین در این گزارش آمده است انتظار می‌رود تا دسمبر ۲۰۱۳ شمار آوراگان سوریه به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد که یک میلیون از رقم فعلی بیشتر خواهد بود.

سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند سال آینده هشت میلیون و ۳۰۰ هزار سوری به کمک نیاز خواهند داشت، نهادهای وابسته به سازمان ملل در حال فراهم کردن طرح درخواست جدید برای کمک به قربانیان جنگ در سوریه هستند.

حسن المجالی، وزیر کشور اردن نیز روز دوشنبه گفت کمک‌های بین‌المللی برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری در آن کشور کافی نیست.

المجالی افزود ۱۴۶ هزار آواره سوری در اردوگاه‌ها هستند و باقی آوارگان در شهرها، ولسوالی ها و روستاهای اردن زندگی می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *