بیشتر از نامزدان در بدل پول به شورای ولایتی راه یافته اند

شماری از کاندیدای معترض شورای های ولایتی حوزه جنوب غرب  کشور ادعا دارند که بیشتر از نامزدان با پرداخت پول به شورای ولایتی راه یافته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کاندیدان معترض در حوزه جنوب غرب کشور برای رسیدگی به اعتراضات شان به نمایندگان مجلس سنا در کابل مراجعه کرده اند.

آنان معتقید هستند که مسئولان در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی با گرفتن پول، اسامی نامزدان شورای ولایتی که رای نداشته اند را به لیست نهایی قرار داده و برنده اعلام کرده اند.

این معترضان در دیدار با “حاجی رفیع الله گل افغان” نایب دوم مجلس سنای کشور تاکید کردند که اسناد و شواهد انکار ناپذیری در دست دارند که در اعلام نتایج شوراهای ولایتی تقلب گسترده و سیستماتیک به نفع اشخاصیکه برای برخی مسوولان کمیسیون شکایات انتخاباتی پول پرداخته اند، صورت گرفته است.

آنان می گویند که اشخاصیکه به مسئولان کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی پول پرداخت کرده اند  با آرای اندک درلیست نهایی شوراهای ولایتی راه یافته اند.

این معترضین خواهان رسیدگی به تقلبات گسترده ای که در شورای ولایتی صورت گرفته، شده و تاکید کردند که باید هرچه زودتر دادگاه ویژه ای ازسوی رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان برای رسیدگی به اعتراضات نامزدان معترض ایجاد گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *