بیانیه وزیر امورخارجه امریکا در باره انتخابات افغانستان

جان کری وزیر امورخارجه ایالات متحده امریکا در مورد دور دوم ریاست جمهوری انتخابات افغانستان بیانیه ای را اراد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای کری گفته که میلیونها زن و مرد افغان یکبار دیگر امروز بخاطر انتخاب رئیس جمهور آینده شان به مراکز رأی دهی رفته تا زمینه را برای اولین انتقال سیاسی در تاریخ افغانستان فراهم نمایند.

این افغان های شجاع در سنین مختلف بدون ترس از تهدید خشونت  به پای صندوق های رأی رفته و رای خود را ریختند زیرا آنها میخواهند تا زمینه را برای یک آینده با ثبات، مرفه و همه پذیری فراهم نمایند.

وزیر امورخارجه گفته، من از زمانی که سمت وزیر امور خارجه امریکا را بعهده گرفته ام دو بار و قبل از آن چندین بار به افغانستان سفر نموده ام، هر زمانیکه به آنجا میروم، من از قربانی های که افغان ها برای آینده شان داده اند، متأثر میگردم.

اکنون، طی هفته های آینده کار نهاد های انتخاباتی افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

آقای کری افزوده است که این ضروری است تا مرحله شمارش آرا، رسیدگی به شکایات و نهایی سازی نتایج شفاف و جوابگو بوده و کاندیدان و سایر دست اندرکاران با کمیسیون های انتخاباتی همکاری نموده و به فیصله های آنها احترام بگذارند.

وی گفته که ایالات متحده امریکا حالا و در آینده در کنار مردم افغانستان ایستاد خواهد بود و انتظار دارد تا تواقفنامه امنیتی دو جانبه در آیندۀ نزدیک به امضا برسد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *