“بن لادن هند” بازداشت شد

پولیس هند از بازداشت عبدالسبحان قریشی یکی از مخوف ترین تروریست ها که معروف به “بن لادن هند” است در منطقه قاضی پور دهلی نو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری ان دی تی وی، یک مقام پولیس دهلی نو گفت: قریشی پس از درگیری با پولیس در منطقه قاضی پور بازداشت شد.

وی افزود: از محل زندگی این فرد یک قبضه اسلحه و مدارک جعلی که توسط آن به نپال رفته بود و مدت زیادی را آنجا سپری کرده بود بدست آمده است.

بر اساس این مدارک، وی همچنین در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ به عربستان سعودی سفر کرده و پس از بازگشت به هند قصد داشته گروه مجاهدین هند را احیا کند.

قریشی متهم به ماین گذاری زنجیره ای در شهر احمد آباد واقع در ایالت گجرات هند در سال ۲۰۰۸ است. در تاریخ ۲۶ جولای سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۲۱ ماین در موترسایکل هایی که در مناطق پرجمعت پارک شده بودند جاگذاری شده بود. بر اثر انفجار این ماین ها بیش از ۵۶ نفر کشته شدند.

قریشی به اتهام ماین گذاری در بنگلور در سال ۲۰۱۴ و همچنین ماین گذاری در دهلی نو در سال ۲۰۱۰ ، در لیست تروریستی سازمان تحقیقات ملی هند قرار داشت.

وی دارای مدرک مهندسی نرم افزار از دانشگاه های هند است و از اعضای فعال و بنیانگذاران گروه های شبه نظامی و تروریستی در این کشور است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *