بمب گذاری پل های موصل توسط داعش

یک منبع محلی در ولایت نینوای عراق از اقدام داعش در بمب‌گذاری پل‌ها و جاده‌های ارتباطی اصلی موصل، همزمان با نزدیک شدن نیروهای عراقی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، این منبع اعلام کرد، اغلب عناصر داعش به سواحل شرقی دجله عقب‌نشینی کرده و در آنجا برای نبرد نهایی سنگر گرفته‌اند.

به گفته این منبع، داعش سه خط دفاعی در موصل تدارک دیده و شمار زیادی موترهای سرقت شده از اهالی موصل را بمب گذاری کرده و در انفجارهای انتحاری نیز بیشتر از کودکان استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که نیروهای عراقی مستقر در چند کیلومتری شهر موصل که از همه جهت به جز بخش غربی به سمت سوریه تحت محاصره است، از آغاز بمباران مواضع داعش در داخل شهر موصل خبر دادند.

نیروهای عراقی از پایگاه القیاره توانستند ده‌ها قریه در جنوب موصل را از دست داعش آزاد کرده و از کرانه رود دجله به سمت شمال پیشروی کنند.

در این راستا نیروهای عراق توانستند شهر برطله را که در ۱۵ کیلومتری شرق موصل است از داعش پس بگیرند اما خبر می‌رسد باز هم در آنجا درگیری شده و داعش به شهر بازگشته است.

ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد، ۳۲ حمله هوایی در طول یک هفته در منطقه عملیات داشته که طی آن ۱۳۶ مقر نظامی، ۱۸ تونل و ۲۴ موتر بمب‌گذاری شده را منهدم کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *