بشار اسد با کسب۸۸.۷ درصد از آرا رئیس جمهور سوریه شد

بشار اسد با کسب اکثریت آرا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به پیروزی رسید و برای بار سوم رئیس جمهور این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  «جهاد الحام»، رئیس مجلس سوریه اعلام کرد که بشار اسد با کسب ۱۰ میلیون ۳۱۹ هزار ۷۲۳ رأی، برابر با  ۸۸.۷ درصد از کل آرا به سمت ریاست جمهوری انتخاب شده است.

«حسن عبدالله النوری» با کسب ۵۰۰ هزار ۷۸۹ رأی برابر با ۴.۳ آرا و «ماهر عبدالحافظ حجار» با بیش ۳۹۰ هزار رأی برابر با ۳.۱ درصد آرا از رقبای آقای اسد در ردیف دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

دادگاه عالی سوریه پیش از این میزان مشارکت در انتخابات سوریه را  ۷۳.۴۲ درصد اعلام کرده بود.

تعداد کل واجدین شرایط در انتخابات سوریه ۱۵ میلیون ۸۴۰ هزار۵۷۵ نفر بوده که از این تعداد، ۱۱ میلیون ۶۳۴ هزار ۴۱۲ نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند.

از میان آرای اخذشده ۴۴۲۱۰۸ رأی باطل بوده است.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، که برای سومین دوره ریاست جمهوری خود نامزد شده بود با «ماهر عبدالحافظ حجار»، نماینده حلب در پارلمان، و نیز «حسن عبدالله النوری»، قانون‌گذار پارلمان از دمشق، رقابت کرد.

دمشق با وجود ادامه خشونت و ناآرامی‌های ناشی از تعرض شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج، بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پافشاری کرده است.

دولت سوریه ضمن رد اتهام‌های مخالفان و کشورهای غربی درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تصریح کرده است قصد دارد انتخاباتی شفاف و آزاد برگزار کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در بحران سوریه از مارس ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *