بسته بودن بازار امام‌صاحب و مشکلات مردم

جنگ در ولسوالی امام‌صاحب ولایت کندز امروز وارد پنجمین روزش شد و در این مدت نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در داخل قریه و خانه‌های مردم با یکدیگر درگیر استند.

به گفته باشنده‌گان امام‌صاحب؛ طالبان مسلح از خانه‌های مردم سنگر ساخته و از آنجا نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند، مقام‌ها نیز دلیل کندی عملیات و به تعویق افتادن شکست طالبان مسلح را استفاده خانه‌های مردم بعنوان سنگر از سوی این گروه عنوان می‌کنند.

پس از درگیری‌های پنج روزه و بسته بودن بازار این ولسوالی، مردم با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند و حتی گفته می‌شود مواد خوراکی این خانواده‌ها تمام شده و دسترسی آنان به بازار نیز قطع گردیده است.

امان‌الدین قریشی، ولسوال امام‌صاحب در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، شدت جنگ بین طالبان مسلح و نیروهای امنیتی و حملات پی در پی طالبان مسلح، باعث شده است که بازار این ولسوالی در این مدت بگونه کامل مسدود بماند و خانواده‌های زیادی مواد خوراکی مورد نیازشان را تمام کرده و اکنون برای بدست آوردن نیازمندی‌شان به بازار دسترسی ندارند.

آقای قریشی می‌گوید، بر علاوه این همه مشکلات، بیشتر از دو هزار خانواده از قریه‌جات آقی‌بای، بخمل کوچه، نو آباد و شماری قریه‌های دیگر از منازل‌شان بیجا شده و دور از خانه‌های‌شان در وضعیت بدی بسر می‌برند.

ولسوال امام‌صاحب می‌گوید، طالبان مسلح در این مدت روزانه چندین‌بار به هدف تصرف مرکز این ولسوالی حملات تهاجمی انجام می‌دهند که شب گذشته از زمان «افطار» تا نماز «تراویح» سه حمله سنگین را انجام دادند که با مقاومت نیروهای امنیتی عقب‌زده شده است.

وی خواستار اعزام نیروهای بیشتر به این ولسوالی شد تا بتوانند طالبان مسلح را به عقب رانده و آرامش را به این ولسوالی باز گردانند.

مقام‌های امنیتی در آخرین جزییات‌شان که روز گذشته در مورد جنگ ولسوالی امام‌صاحب ارائه کرده‌اند، از کشته شدن ۱۰ طالب مسلح و زخمی ۵ تن دیگر خبر داده بودند؛ اما تا کنون در مورد تلفات وارد شده در درگیری شب گذشته معلومات داده نشده است.

محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *