بستن مرزها و تشدید فشار بر پناهندگان افغان راه حل نیست

‎دکتور مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی می گوید که بستن مرزها و تشدید فشار بر پناهندگان افغان در پاکستان راه حل نیست بلکه بهتر آن است که از پشتیبانی گروه‌های تروریستی دست کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی ریاست اجرایی در یک نشت خبری در کابل گفت: پاکستان هم‌چنان به حمایت از تروریزم ادامه ‌می‌دهد.

وی حملۀ تروریستی روز چهارشنبه بر بیمارستان سردار محمد داوود خان را محکوم کرد و گفت که چنین حملاتی ناشی از ناتوانی تروریستان در جنگ رو به رو با نیروهای امنیتی افغانستان دانست.

سخنگوی ریاست اجرایی، عملکرد نیروهای امنیتی در مقابله با حمله کنندگان انتحاری را ستود و حضور رهبری حکومت و حدت ملی و به ویژه رئیس اجرایی کشور درکنار نیروهای امنیتی را نمادی از هم‌دلی رهبری، با قوای مسلح عنوان نمود.

وی هم‌چنان، از جدیّت رهبری حکومت و حدت ملی برای مجازات عاملان این رویداد سخن گفت و اینکه سرنخ‌هایی در این زمینه به‌دست آمده که پس از تکمیل تحقیقات با مردم افغانستان در میان گذاشته خواهد شد.

هر چند به گفتۀ‌وی، پیش از این ریشۀ چنین حملاتی به پاکستان رسیده است.

آقای رحیمی هم‌چنان از پاکستان به‌دلیل آنچه‌که حمایت از تروریزم عنوان نمود انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این‌کشور، با آنکه تحت فشار جامعه جهانی قرار دارد تا کنون به درخواست‌های افغانستان برای خاتمه دادن به حمایت از تروریزم، پاسخ مثبت نداده است.

به گفته سخنگوی ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، بستن مرزها و تشدید فشار بر پناهندگان افغان راه حل نیست، بلکه بهتر آن است که از پشتیبانی گروه‌های تروریستی دست کشیده شود. زیرا همان‌ها که تروریستان را تربیه کردند، تاوان سنگینی را پرداختند.

دکتور رحیمی در همین‌حال و با انتقاد از واکنش برخی از مسوولان پیشین نهادهای امنیتی در رابطه با حمله انتحاری روز چهارشنبه تصریح نمودکه برخلاف زمان آقای کرزی که تروریستان برادران ناراض خوانده می‌شدند و دوست از دشمن تفکیک نمی‌شد؛ امروز تعریفی روشن و شفاف، از دوست و دشمن وجود دارد و نیروهای امنیتی، صلاحیت کامل دارند تا دشمن را در هر جایی دیدند، نابود کنند.

‎وی هم‌چنان تاکید کردکه استعفای مسوولان امنیتی، راه حل معضله کنونی در کشور نیست، بلکه همان چیزی است که دشمن می‌خواهد.

سخنگوی ریاست اجرایی، در حالی که حملات انتحاری را یکی از چالش‌های بزرگ در افغانستان دانست تصریح نمودکه مهار این حملات، در سطح کشورهای منطقه و جهان نیز دشوار است و با آنهم، مسوولان نهادهای امنیتی در همکاری با جامعه جهانی تلاش دارند تا از وقوع چنین حملاتی در آینده جلوگیری نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *