بستن درب کمیسیون انتخابات/ صیاد؛ ممکن انتخابات در زمین معینه آن برگزار نشود

کمیسیون مستقل انتخابات فهرست نهایی نامزدان انتخابات آینده را اعلام کرد و افزود که قرار است انتخابات پارلمانی امسال در ۲۸ میزان سال جاری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود کمیسیون مستقل انتخابات، فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی را پس زد و بند زیاد اعلام در حالی کرد که از میان ۲۶۹۱ کاندید ثبت نام شده به تعداد ۳۵ تن آنها به صورت دایم حذف شدند .

کمیسیون مستقل انتخابات اسامی ۳۵ تن را که از لیست نهایی کاندیدان انتخابات حذف کرده اند که وکلای برحال ولسی جرگه می باشند وبه دلیل دست داشتن به گروه مسلح غیر مسوول و اقدامات غیرقانونی در دوره کاری خود نام های شان از لیست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی حذف شده اند.

در همین حال برخی از نامزدان که نام شان از لیست نهایی حذف شده با اعتراض از این اقدام کمیسیون انتخابات دست به اعتراضات زده اند و روز گذشته دررازه این کمیسیون را بستند ودر ضمن، شب گذشته مریم کوفی نماینده مردم بدخشان در کابل در گفتگو با “طلوع نیوز” با متهم کردن حکومت مبنی بر مداخله در امور کمیسیون سمع شکایات انتخابات افزود این کمیسیون در مقابل رساندن نامش در فهرست نهایی نامزدان “یک و نیم میلیون دالر” مطالبه کرده است.

با این حال عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات، در خصوص اعتراضات و بسته نمودن دروازه این کمیسیون گفته است که بستن درب این کمیسیون یک اقدام غیرقانونی بوده و روند کار کمیسیون مستقل انتخابات را مختل میکند وحتا ممکن است این اقدام سبب به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی شود.

این در حالی است که به بارو آگاهان، در لیست نهایی  کاندیدان انتخابات پارلمانی آینده اسامی افراد معلوم حالی درج  شده است که به صورت آشکار مرتکب جرایم شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *