آغاز آموزش زبان انگلیسی در سطح استادان مکاتب کشور

به دنبال امضای موافقتنامه آموزشی میان افغانستان و مرکز فرهنگی بریتانیا در کابل، آموزش وتقویت زبان انگلیسی به سطح استادان مکاتب کشور رسما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان با جان میچل رئیس مرکز فرهنگی بریتانیا در افغانستان و خانم بارنوس اوشا پرشار رئیس عمومی مرکز آموزشی بریتانیا در لندن دیدار کرد.

در این دیدار کرزی، از فعالیت های مرکز فرهنگی بریتانیا در افغانستان قدردانی کرده، گفت که بسیار خرسند هستیم که برنامه های تعلیمی در افغانستان مورد حمایت قرار می گیرد.

حامد کرزی گفت که آموختن زبان انگلیسی منحیث یک وسیله ضرورت در مکاتب برای دانش آموزان افغان بخاطر تحصیلات عالی فرصت های خوبی را بوجود می آرود.

همچنین  جان میشل دایرکتر مرکز فرهنگی بریتانیا در افغانستان گفت: مرکز فرهنگی بریتانیا متعهد است  که در افغانستان کار می کند و از توسعه دراز مدت آن حمایت می نماید.

وی گفت که داشتن روش منسجم تدریس لسان انگلیسی که در تمام نظام ملی معارف تطبیق می گردد و بهترین نتایج و تاثیر ممکن را جهت حمایت از نسل های جوان که مهارت های بین المللی را بدست آورند، سرمایه گذاری را جلب کنند و کشور شانرا به سطح جهانی نمایندگی کنند، به بار می آورد.

پس از همین دیدار دو موافقتنامه که قبلاً برای تقویت زبان انگلیسی در نظام تعلیمی و تحصیلات عالی افغانستان میان دولت افغانستان و مرکز فرهنگی بریتانیا عقد گردیده بود، آغاز به کار کرد.

 در اولین موافقت نامه، مرکز فرهنگی بریتانیا با وزارت معارف افغانستان بخاطر آموزش و تقویت زبان انگلیسی به طور معیاری در تمام این کشور، ۱۶۵۰۰ تن از استادان زبان انگلیسی را آموزش می دهد.

دومین موافقتنامه با وزارت تحصیلات عالی بخاطر تدریس دروس به زبان انگلیسی در دانشگاه های کابل است که ابتدا از دانشکده های طب و انجنیری آغاز می گردد.

  گفتنی است که مرکز فرهنگی بریتانیا برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ فعالیت های خویش را در افغانستان آغاز نمود و از همان زمان ارتباطات فرهنگی میان افغانستان و بریتانیا به حمایت دولت افغانستان آغاز گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *