برگزاری لویه جرگه تحت تدابیر شدید امنیتی

قرار است که لویه جرگه مشورتی صلح تحت تدابیر شدید امنیتی در خیمه لویه جرگه واقع در دانشگاه پولی تخنیک شهر کابل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امروز (۹ثور) اولین روز برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح است که برای سه روز دوام خواهد داشت.

به همین منظور، شهر کابل شاهد تدابیر جدی امنیتی در همه مناطق است و کمربندهای امنیتی در نقاط مختلف شهر کابل به ویژه در نزدیکی محل برگزاری جرگه، برپا است.

نیروهای امنیتی به موترهای شخصی اجازه نزدیک شدن به محل برگزاری جرگه را نمی دهند و مسیرهای زیادی از شهر کابل نیز برای تردد ممنوع کرده اند.

تحریم لویه جرگه

لویه جرگه مشورتی صلح در حالی امروز برگزار می شود که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه و بخش عمده ای از سیاسیون از جمله حامد کرزی، محمد محقق، کریم خلیلی و گلبدین حکمتیار و تعداد زیادی از تکت های انتخاباتی از جمله حنیف اتمر، رحمت الله نبیل و فرامرز تمنا این جرگه را تحریم کرده اند.

این افراد معتقدند که برگزاری لویه جرگه در شرایط فعلی به سود کشور نیست و یا هم در برگزاری آن هیچ تفاهمی از سوی دولت با آنها صورت نگرفته است.

مسوولان برگزاری نیز می گویند که تحریم جرگه از سوی سیاسیون کشور این جرگه را زیر سوال می برد؛ اما آنها در برگزاری لویه جرگه مصمم هستند.

لویه جرگه مشورتی صلح با حضور بیش از سه هزار تن و برای سه روز برگزار می شود و تعیین خطوط سرخ صلح و چگونگی مذاکره با طالبان مسلح از جمله کارهای مهم این جرگه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *