برگزاری روز جهانی قدس به حمایت از مردم فلسطین در کابل

 راه‌پیمایی بزرگ روز جهانی قدس روز گذشته با حضور هزاران تن از باشندگان کابل، علمای دینی، فرهنگیان و شخصیت های برجسته سیاسی در منطقه کوته سنگی واقع غرب کابل برگزار شد.

این راه‌پیمایی از سوی ستاد برگزاری روز جهانی قدس راه اندازی شد، در آن مردم راهپیمایی را از مجتمع بزرگ خاتم الانبیاء تا سرپل کوته سنگی با نعره‌های الله اکبر و شعارهای “مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا”، حمایت خود را از مردم و سرزمین فلسطین اعلام کردند.

 در این مراسم سخنرانان، تأکید کردند که دیگر ملت قهرمان فلسطین تنها نیست و مستکبرین باید بدانند که مسلمانان به سوی آزادی و بیداری در حرکت اند.

در این مراسم، احمدشاه احمدزی رئیس حزب اقتدار اسلامی، مولوی محمدمختار مفلح رئیس شورای حامیان قدس شریف و رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان، سیدهادی هادی رئیس بنیاد فرهنگی تبلیغی پیامبراعظم(ص) به ایراد سخن پرداختند و قطعنامه پایانی مراسم توسط محمدضیاء موحدی معاون فرهنگی مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان قرائت گردید.

انجنیر احمد شاه احمدزی، گفت: خداوند(ج) می فرماید کسانی که در راه من جهاد می کنند، از جمله بندگان خوش نصیب من هستند و من همراه آنان، همیشه هستم و یاری شان خواهم کرد، ما بالای همه عرب ها صدا می زنیم که روز قدس تنها روز عرب ها نیستند؛ بلکه روز همه مسلمانان جهان است.

رهبر جبهه وحدت ملی مخالفت با پایگاههای نظامی امریکا ادامه داد: از عرب هایی که نفت و زمین های حاصل خیز در اختیار دارند، تقاضا داریم که سرمایه های شان را بالای روز قدس به مصرف برسانند؛ زیرا فلسفه روز قدس تنها حمایت از مردم فلسطین نیست، بلکه دفاع از سرزمین مقدسی است که مورد تایید تمام ادیان آسمانی به خصوص اسلام است.

سیدمحمدهادی هادی رئیس بنیاد فرهنگی تبلیغی پیامبر اعظم(ص) نیز طی سخنانی گفت غربی ها از حقوق کودک و زن در سراسر جهان به شدت حمایت می کنند، این در حالی است که کودکان و زنان فلسطینی در زندان و زیر شکنجه قرار دارند و هیچ گونه حمایتی از حقوق آنها نمی شود.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی قدس و سرزمین‌های غصب شده فلسطین باشیم و مسلمین بتوانند با تجمع خود در قدس شریف نماز جمعه را احیا کنند.

مولوی محمدمختار مفلح، رییس شورای حامیان قدس شریف به مناسبت روز جهانی قدس گفت:” روز قدس روز وحدت ملت اسلامی است. روزی است که باید همه مسلمانان جهان برای دفاع از مردم بی دفاع فلسطین به پا خیزند و حمایت شان را از مسلمانان بی گناه و مظلوم فلسطین اعلام کنند

آقای مفلح امریکا و اسراییل را دشمن مسلمانان دانسته و بیان داشت:” امریکا و اسراییل به مانند اژدها، تهدیدی نه تنها برای بشریت هستند، بلکه برای همه دنیا خطر به شمار می روند.

او ادامه داد: ” امروز در قدس شریف، این اژدها حلقوم آلوده اش را گشوده است و فردا همه جهان اسلام را با خطر مواجه خواهد کرد.”

رییس حزب نهضت اسلام افغانستان خاطرنشان کرد:” کشتار و قتل عام مسلمانان، راندن مسلمانان از فلسطین، ترور برنامه ریزی شده چهره های موثر فلسطین همه و همه این را می رساند که امریکا و اسراییل برای نابود کردن مسلمانان همکار هستند و باهم کارمی کنند.”

همچنین در پایان این مراسم پرچم امریکا و اسرائیل توسط گروهی از جوانان به آتش کشیده شد.

مراسم بزرگداشت از روز قدس با قرائت قطعنامه ۱۲ ماده ای توسط محمد ضیاء موحدی، معاون فرهنگی مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی “تبیان” در کابل به پایان رسید.

در این قطعنانه تاکید شد که ما مردم مسلمان افغانستان از خواست به حق و قانونی مردم مسلمان فلسطین، حمایت می کنیم و خواهان اعاده حقوق حقه آنها در تمامی عرصه ها هستیم و رهایی قبله اول مسلمانان را از چنگال غاصبانه و تجاوزگرانه‌ی رژیم اشغال گر اسرائیل خواهانیم و از جامعه جهانی، مخصوصا داعیه داران دفاع از خقوق بشر می خواهیم که به صورت گزینشی و دو گانه عمل نکرده به رنج و الام زندانیان، زنان، کودکان و سالخورده گان فلسطینی توجه نمایند.

همچنین در قطعنامه گفته شد که ما جنگ های داخلی، ترورها و انفجارها در کشورهای اسلامی رخ می دهد، تا رنگ فرقه ای و مذهبی به خود بگیرد، برنامه های استکباری دانسته از مسلمانان عالم می خواهیم که در برابر این توطئه های بین المللی، هوشیار باشند.

مردم افغانستان از محور مقاومت علیه رژیم منفور اسرائیل حمایت نموده و در برابر قدرت های استکباری که در این جهت از هیچ کوششی فرو گذار نیستند، ابراز بیزاری و انزجار کرده به حاکمیت های وابسته برخی از کشور های اسلامی که در راستای انجام و اجرای توطئه های غربی و عربی علیه محور مقاومت در کنار دشمنان مسلمین قرار دارند، هشدار می دهیم تا دست از وابستگی بر داشته، منافع اسلام و مردم مسلمان کشورهای خود را در نظر داشته در حوزه حمایت از محور مقاومت قرار بگیرند.

در این قطعنامه آمده ما یکبار دیگر مسلمانان عالم به ویژه آنانی که در حال حرکت در مسبر بیداری اسلامی هستند و در مقطع حساسی از تاریخ مبارزات خود قرار دارند، را به برادری، همدلی و اخوت اسلامی دعوت نموده نسبت به گرفتار آمدن آنان در دام های فریب و نیرنگ و دسایس استکبار، اعلام بیدار باش می نماییم.

همچنین در این پیام گفته شد که ما جریان اسلام ستیزی و اسلام هراسی در غرب را محکوم کرده، از دانایان، آزادگان و دانشمندان دنیای غرب می خواهیم که در برابر توطئه های آتش افروزانه سیاستمداران خود ایستادگی نمایند و در افغانستان، بمباردمان، کشتار و ترور مردم بیگناه را محکوم کرده از دولت جمهوری اسلامی می خواهیم که هر چه عاجلتر برای تامین امنیت کشور اقدام نماید.

در یکی از ماده های دیگر این قطعنامه تاکید شد ما انعقاد هر گونه پیمان های سیاسی ، نظامی و امنیتی با خارجیان به ویژه کشور امریکا را که قطعا منجر به زیر سوال رفتن حاکمیت ملی و خدشه وارد شدن به تمامیت ارضی و ارزش های والای دینی می گردد را به صلاح کشور، دولت و مردم افغانشتان ندانسته و به شدت دولت و افغانستان را از اقدام به انعقاد اینگونه پیمان ها بر حذر می داریم.

ما یکبار دیگر تهاجم فرهنگی غرب از ناحیه رسانه های مشخص در افغانستان را محکوم کرده، از مقامات حکومتی می خواهیم که هر چه عاجلتر در این موارد، چاره ای مناسب بیاندیشند و  ما از خروج بی قید و شرط نیروهای خارجی از کشور استقبال نموده آمادگی خود را جهت کمک به تامین امنیت و ثبات سراسری در کنار سایر نهاد های نظامی و انتظامی و امنیتی افغانستان اعلام می داریم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *