برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری که برگزار نخواهد شد

رییس جمهور غنی و حلقه‌ی نزدیک به مرد شماره یک کشور دارند برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برنامه ریزی می‌کنند هر چند امکان برگزاری انتخابات چیز نزدیک به محال ممکن است اما باز هم جانب احتیاط را از دست نمی‌دهند و با کنار زدن مهره‌های درشت و سرنوشت ساز میدان را برای تک تازی‌های خود هموار می‌کنند.

جنرال دوستم نخستین قربانی این برنامه بود، چون جنرال دوستم از حکومت ناراض شد و این نارضایتی هم از این بر میامد که در جلسات ارگ بیشتر اوقات راه داده نمی‌شد و همچنان نظر به ادعای خودش دسیسه‌های برای ترور و حذف فزیکی این مهره درشت سیاست و قدرت افغانستان ریخته شده بود که وقتی دیدند این نسخه کارگر نشد، جنرال دوستم را ترور شخصیتی کردند و پرونده ایشچی را به پای جنرال دوستم بستند و با همکاری جامعه جهانی جنرال دوستم را به نحوه به ترکیه تبعید کردند.

احمد ضیا مسعود دوهمین قربانی این نقشه بود، احمد ضیا مسعود در تکت انتخاباتی تحول و تداوم برای تیم شان مشروعیت داد چون از تاجیک‌ها هیچ کس در تیم شان نبود و در همان زمان نقدهای بر احمد ضیا مسعود وارد شد اما بعد از مدتی احمدضیا مسعود را برکنار کرد  و احمد ضیا مسعود حکومت هشدار داد و با جنبش رستاخیز تغییر یکجا شد که بر حکومت فشار وارد کنند اما شاید دستش زیر سنگ بود که نتوانست بیشتر از این کار کند.

رییس جمهور غنی که از استاد عطا کینه دیرینه به دل داشت او را وادار کرد که وارد مذاکره با ارگ شود و در یک ترفندسیاسی یک استعفانامه بدون امضا ازش گرفت و این استعفا نامه را بعد از مدتی رو کرد اما چون همه می‌فهمیدند که کار به استخوان رسیده است ایستادگی کردند و استاد عطا عامل این کار داکتر عبدالله را می‌داند و خود داکتر عبدالله هم این را پذیرفت که در این ماجرا شریک بوده است.

جنرال رازق یکی دیگر از مهره‌های است که تصمیم به برکنار اش گرفته شده است و این تصمیم ها همه بخاطر انتخاباتی است که برگزار شدنش محال ممکن است اما شاید بنابر بعضی دلایل دیگر می‌خواهد به قول خود شان جزیره‌های قدرت را از بین ببرند تا هر چیزی که دل شان بخواهد در شمال و جنوب، شرق و غرب انجام بدهند.

چند ماه بیش تا انتخابات پارلمانی نمانده است و بی‌گمان که انتخابات پارلمانی در ماه سرطان برگزار نخواهد شد و این کار سبب می‌شود که جامعه جهانی برای انتخابات افغانستان پول کمک نکند، با انتخابات مضحک و جنجالی که در سال ۲۰۱۴ برگزار شد همه جهان به این نتیجه رسیدند که در افغانستان انتخابات و رای مردم تعیین کننده نیست بلکه رییس جمهور را آمریکا تعین می‌کند و این را جان کیری عملاً اثبات کرد.

حال با این وضعیت که مردم افغانستان دارد با حکومت نامشروع، پارلمان نامشروع، حکومت پر از سرپرست، نبود امنیت و اقتصاد مشکلات است که مردم به این افغانستان با آن هر روز دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر انتخابات هم برگزار نشود واقعن سرنوشت مردم که در این کشور زندگی می‌کنند به کجا خواهد رسید.

همچنان گفته‌های وجود دارد که داکتر عبدالله عبدالله در توافق با رییس جمهور غنی دارند برای حفظ قدرت برنامه ریزی می‌کنند و این مقرری‌ها و برکناری‌ها جز از برنامه‌ی است که این دو قطب قدرت برای بودن شان در قدرت می‌خواهند طرح کرده اند و همچنان داعش سازی شمال هم گفته می‌شود جز برنامه است که استاد عطا محمد نور شاکی است که اگر بلخ را رها کند داعش تا دروازه‌های بلخ خواهد آمد.

حال با این وضع امنیتی که داریم و در حالی بیش ۴۰درصد خاک ما در دست دشمن است با برکناری دو مهره دیگر قدرت‌مند در شمال و جنوب ارگ در پی چیست؟ چرا ارگ با کسانی که پرونده‌های فساد شان در دسترس است برخورد قانونی نمی‌کند؟ چرا کسانی که بر جنبش رستاخیز تغییر شلیک کردند محاکمه نمی‌شوند؟

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *