بررسی تخطی نظامیان پاکستان در جلسه شورای امنیت ملی

جلسه شورای امنیت ملی به ریاست «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، عصر روز سه شنبه در ارگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این جلسه تخطی های نظامیان پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند مورد بررسی قرار گرفت.

شورای امنیت ملی افغانستان هر نوع تخطی نظامیان پاکستان در مناطق خط سرحدی دیورند را بر خلاف حقوق و موازین بین المللی خوانده و آنرا سبب نگرانی دانست و هدایت لازم را به ارگان های امنیتی کشور صادر نمود.

همچنین شورای امنیت ملی حملۀ وحشیانه دیروز در مسجد باقرالعلوم را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و ضمن اتحاف دعا بر روح شهدای حادثه مذکور، مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های شهداء ابراز کرد و از بارگاه ایزد منان برای مجروحین صحتمندی کامل استدعا نمود.

شورای امنیت ملی ضمن ابراز تأثر عمیق بخاطر این حادثۀ المناک، این عمل نابخشودنی را کار دشمنان مردم افغانستان، جنایت علیه بشریت و تلاش برای نفاق افگنی دانست.

شورای امنیت ملی ضمن قدردانی از شجاعت و فداکاری نیروهای دلیر دفاعی و امنیتی، تهدیدات امنیتی را در سطح کشور به صورت همه جانبه بررسی نمود و به منظور نابودی دشمنان و جلوگیری از گسترش تهدیدات، به ارگانهای ذیربط هدایات لازم صادر کرد.

همچنین در این جلسه گزارش پلان اصلاحی پولیس محلی مورد ارزیابی همه جانبه قرار گرفت و با تمجید از پیشرفت های قابل ملاحظه در روند ایجاد اصلاحات پولیس محلی، به وزارت امور داخله هدایت داده شد تا مطابق طرزالعمل از قبل تصویب شده، روند اصلاحات پولیس محلی را در اسرع وقت نهایی سازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *