برخورد توهین آمیز سخنگوی والی بامیان با خبرنگار محلی مورد پیگرد قرار میگیرد

مسوولین وزارت اطلاعات و فرهنگ برخورد توهین آمیز سخنگوی والی بامیان با یک خبرنگار محلی را تاسف برانگیز خوانده و خواهان پیگرد این موضوع در کمیته مشترک حکومت و رسانه ها شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیامه، سید آقاحسین فاضل سانچارکی، معین نشراتی وزارت اطلاعات در واکنش به خودکشی خبرنگار محلی در بامیان گفت که برخورد سخنگوی والی با مهدی بهزاد خبرنگار محلی آوا واقعا مایه تأسف است و امیدوارم این موضوع مورد پیگرد قرار گرفته و از طریق ارگانهای ذیدخل از این مقام حکومتی در این مورد وضاحت خواسته شود.

سانچارکی افزود که مسوولان مقامات و سخنگویان حکومتی طبق قانون حق دسترسی به اطلاعات موظف اند که به درخواست هر شهروند افغانستان، چه خبرنگار و یا افراد دیگر معلومات دهند.

این در حالی است که مهدی بهزاد خبرنگار محلی خبرگزاری آوا روز یک شنبه پس از برخورد توهین آمیز عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان در مقابل ساختمان ولایت اقدام به خودکشی کرد که همکارانش او را به موقع به شفاخانه انتقال داد و وی در حال حاضر در شفاخانه بستری است.

این خبرنگار قبل از آن که دست به خود کشی بزند در صفحه فیسبوک نگاشته بود که “هرچند راهی را که میروم درست نیست، ولی راه را برای دیگران هموار خواهم کرد‌. کسی نبود دردم را بگویم، توهین و تحقیر احمدی برایم سخت شده، نمیتوانم تحمل کنم، پیش ولایت آمدم تا بفهمانم من هم یک خبرنگار بودم”.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *