برای هراس‌افگنان اعمال‌شان مهم است؛ نه زمانش

پایتخت افغانستان؛ ششمین روز از ماه مبارک رمضان را با یک حمله انتحاری نیرومند و خونین آغاز کرد و شماری از پایتخت‌نشیان به خون نشستند.

این حمله انتحاری با استفاده از موتربم در حد فاصل چهارراهی زنبق و سرک ۱۷ وزیر محمد اکبرخان در حوزه امنیتی دهم شهر کابل رخداد.

شواهد نشان می‌دهد که محل انفجار حفره‌ای عمیق ایجاد کرده و شدت آن به حدی بوده که تا فاصله‌های زیاد شنیده شده و دود برخاسته از انفجار نیز دیده شده است.

حملات انتحاری پیش از این نیز در شهرهای افغانستان رخ می‌داد؛ اما انجام حملات انتحاری و خونین در ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خدا است، به نوعی رویکرد دشمنان افغانستان را روشن می‌سازد.

در همین رابطه مولوی کبابیانی، یک عضو برجسته شورای علمای هرات در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه ضمن تقبیح کردن حمله انتحاری امروز (۱۰جوزا) در کابل اظهار داشت که خون‌ریزی در روزهای مبارک، گناه بزرگی است.

به گفته وی :«تنها در ماه رمضان نیست و در هر لحظه ریختن خون مسلمان گناه است و در روزهای مبارک این جرم و گناه بیشتر است.»

این عضو شورای علما از تمام گروه‌های مخالف دولت می‌خواهد که از ریختن خون مسلمانان و افراد بیگناه دست کشیده و با صلح یک‌جا شوند.

کبابیانی تاکید کرد که شماری از افراد به دستور کفار دست به خون‌ریزی مسلمانان می‌زنند و برنامه‌ها و کارهای عملی این‌گونه حملات به نام اسلام از سوی کفار طرح‌ریزی می‌شود.

از هراس‌افگنان حمله و کشتار؛ از دولت تقبیح و نکوهش

به مانند تمام حملات گذشته و خونین در کشور که اکثر آنها افراد ملکی، غیرنظامی، زنان و کودکان را هدف قرار داد؛ این‌بار نیز بیشترین تلفات در حمله انتحاری خونین کابل، افراد ملکی، زنان و کودکان قربانی شدند.

و از سوی دیگر به مانند همیشه، دولت‌مردان و رهبران حکومت نیز این حملات را تقبیح و نکوهش کردند.

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که :«دشمنان افغانستان یک‌بار دیگر با انجام حمله تروریستی در یکی از محلات مزدحم شهر کابل، آرامش مردم روزه‌دار را گرفتند و دست به جنایت بزرگ زدند.»

به نقل از خبرنامه، گروه‌های تروریستی که با شعار اسلام، دست به کشتار بی‌رحمانه مردم و جنایت جنگی می‌زنند، هیچ آگاهی از آموزه‌های دینی ندارند و همه روزه اماکن مقدس، مساجد، علمای دین، اطفال و زنان را هدف قرار می‌دهند.

ریاست جمهوری از کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی خواسته است تا علیه منابع، پایگاه و حامیان این گروه‌های تروریستی بیش از گذشته فشار وارد کنند و اجازه ندهند تا از تروریزم به حیث ابزار سیاسی علیه کشورها استفاده شود.

ریاست اجرائیه نیز این حمله را به شدت نکوهش کرده و گفته است که این عمل بزدلانه و به دور از انسانیت طالبان مسلح و تروریست‌های زبون؛ یک‌بار دیگر ماهیت انسان‌ستیزانه و ددمنشانه این دشمنان کوردل را به نمایش ‌گذاشت.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت صحت عامه، در حمله خونین امروز کابل، بیش از ۸۰ تن جان باخته و بیش از ۳۵۰ تن دیگر نیز مجروح شدند؛ البته به گفته این وزارت، احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *