بحران انسانی در یمن، ۲۱ میلیون یمنی در معرض گرسنگی و بیماری

۲۱ میلیون یمنی بر اثر مداخله ائتلاف عربی به رهبر عربستان سعودی با گرسنگی و بیماری های مرگبار دست پنجه نرم میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از صدا و سیما، در پی بسته شدن مرزهای زمینی، هوایی و دریایی یمن از سوی ائتلاف عربی حدود ۲۱ میلیون یمنی با گرسنگی و بیماری های مرگبار مواجه شده اند و سازمان های خیریه جهانی خواستار باز شدن این مرزها برای کمک های غذایی و پزشکی شده اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزاش داد: سازمانهای خیریه با اشاره به اینکه این بحران بزرگترین بحران انسانی در جهان دانسته، گفته اند که ۲۱ میلیون یمنی با خطر گرسنگی و مرگ روبرو هستند.

طارق تملالی خبرنگار الجزیره در گزارشی با اشاره به تصاویر کودکان گرسنه یمنی گفت تصاویر، گویاست و نیازی به تشریح آن نیست اما چه کسی تحمل دارد به دیدن این تصاویر ادامه دهد. کابوس گرسنگی بر یک کشور عربی در کنار همسایه هایی ثروتمند که در بیانیه‌های رسمی معمولا این کشور “برادر” نیز نامیده می شود سایه افکنده است.

با این حال، دیمان المأمون از سازمان امدادرسانی آکسفام گفت: دو روز پس از آغاز بستن گذرگاهها دریافتیم اوضاع برای غیر نظامیان بسیار نگران شده است. قیمتهای سوخت به شدت افزایش یافته و صفهای طولانی برای گاز خانگی و سوخت تشکیل شده است که چند مایل طول دارند.

خیرت کابلار مسئول سازمان صندوق کودکان ملل متحد نیز گفت: یونیسف طی روزهای گذشته نتوانسته است حتی یک محموله مواد اساسی بفرستد و ذخایر حیاتی فقط سه هفته دیگر جواب می دهد نه بیشتر باید محاصره نه فردا بلکه همین لحظه برداشته شود.

کارل شمبری مشاور شورای نروژی آوارگان در امور خاورمیانه گفت: بستن مرزها به مثابه اعدام میلیونها یمنی است این یعنی وارد نشدن سوخت و واکسیناسیون و داروهای ضروری برای مبارزه با فلج اطفال و وباست.

گزارشگر گفت کودتای حوثی ها و مداخله ائتلاف عربی با حملات هوایی اش که صدها غیر نظامی را کشته است و سپس محاصره ای که ائتلاف اعلام کرد در نهایت باعث شده است ۲۱ میلیون یمنی با گرسنگی و بیماری های مرگبار مواجه شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *