با نقض آتش بس ده روزه، جنگ درغزه از سرگرفته شد

گروه حماس پس از کشته شدن سه فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل و نقض آتس بس ده روزه، در تازه‌ترین مورد ۴۰ موشک بسوی اسرائیل شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه حماس درغزه امروز چهارشنبه (۲۹ اسد) اعلام کرد که برای دومین روز پیاپی به سوی اسرائیل آتش گشودند.

خبرگزاری رویترزگزارش داد که حماس اعلام کرده که این حملات موشکی پس از حمله اسرائیل که به کشته شدن سه فلسطینی انجامید، به اورشلیم (بیت‌المقدس) و تل‌آویو و فرودگاه بین‌المللی بن گوریون صورت گرفته است.

روز گذشته (سه‌شنبه) در پی آغاز دوباره موشک‌پراکنی‌های دو طرف، بار دیگر چندین هزار فلسطینی خانه‌های خود در نوار غزه را با چند دست لباس و چند تخته پتو ترک کردند.

بر اساس گزارشها، خانواده‌ها سوار بر موتر الاغ یا با پای پیاده با وسایل اولیه زندگی‌شان خانه‌های خود را ترک کردندو در حمله روزگذشته اسرائیل، هشت فلسطینی از جمله چهار پسربچه که دو تن از آن‌ها شش ساله و ۹ ساله بودند، زخمی شدند.

درگیری‌ها در غزه، آتش بس ده روزه که به علت انجام مذاکرات صلح در قاهره در جریان بود، پایان یافت و با شروع موشک‌پرانی‌ها گروه حماس، اسرائیل دستور داد مذاکره‌کنندگانش از قاهره برگردند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *