با خروج امریکایی ها از افغانستان، پاکستان به حمایت از طالبان ادامه خواهد داد

یکی از مقامات بلند پایه پیشین وزارت امور خارجه امریکا گفته است که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، پاکستان تلاش خواهد کرد که به حمایت خویش از گروه طالبان در این کشور ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، ریچارد آرمیتاج معاون پیشین وزارت خارجه امریکا تاکید کرده است که تلاش پاکستان به حمایت از طالبان در جنوب و شرق افغانستان خواهد بود.

این مقام پیشین وزارت خارجه امریکا در گفتگو با نشریه “فورچنا کارنر” امریکایی با اطمینان گفته است که ۲۵ سال بعد نیز، کشوری بنام افغانستان با همین جغرافیا وجود خواهد داشت، اما این اطمینان را در مورد موجودیت پاکستان ندارد.

به باور وی،  پاکستان به این فکر است که امریکا بار دیگر افغانستان را ترک خواهد کرد و بنابرین تلاش میکند حضور خود را از همه راه های ممکن بشمول حمایت از طالبان در افغانستان تامین کند.

ارمیتاج در سال های حساس پس از فروپاشی طالبان در سمت معاونیت وزارت خارجه امریکا بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ وظیفه اجرا کرده است.

او می افزاید که پاکستان در پی آن است تا نشان دهد که طالبان قدرت برگشت به یک معامله با حکومت افغانستان را دارد.

وی در مورد سلاح هستوی پاکستان و مشکلات این کشور با هند گفت که پاکستان بخاطر هراس از هند، دست به تولید و انکشاف اسلحه اتومی زده است و  اگر حمله دیگری مانند حمله تروریستی ممبی در هند تکرار شود، هند یک قول اردوی خود را علیه پاکستان سوق خواهد داد و در این حالت پاکستان از اسلحه تکتیکی هستوی بر ضد هند در چنین حالتی استفاده خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *