باشندگان سرپل در برابر تروریستان طالب مسلح شدند

صدها تن از باشندگان ولایت سرپل امروز سه شنبه(۲۰ سنبله) به منظور مقابله با گروه تروریستی طالبان و جلوگیری از سقوط این ولایت مسلح شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه شماری از باشندگان ولایت سرپل سلاح به دست گرفته و در مسجد گذرشاهان این ولایت تجمع کرده اند و میگویند که تروریستان طالب می‌جنگند مانع سقوط این ولایت به دست طالبان می شوند.

در همین حال آنان از حکومت میخواهند که در قبال سرپل بی تفاووت نباشد و یکجا با مردم این ولایت طالبان مسلح را سرکوب کنند.

محمد نور رحمانی، رییس شورای ولایتی سرپل که در بین افراد که به امروز سلاح به دست گرفته اند صحبت می کرد گفت که « حکومت محلی با تمام توان در مقابله با طالبان ایستاد گی کرده و جنگیده است اما حکومت مرکزی در قسمت خراب شدن وضعیت سرپل مقصر و خواب است.»

او همچنان از باشندگان سرپل به خصوص افرادی که به تازگی اسلحه به دست گرفته اند خواست که نگذارند طالبان مسلح با آب‌رو وعزت شان بازی کنند و شهر را سقوط دهید.

در همین حال عثمان خان رییس امنیت ملی سرپل نیز در این همایش مردمی سخنرانی کرده گفت:« حکومت محلی کوشیده و همیشه برای تامین امنیت سرپل تلاش به خرج داده است، اما تشکیلات نیروهای امنیتی سرپل مربوط به زمانی است که در آن وقت سرپل شاهد هیچگونه مشکل امنیتی نبود.»

بر بنیاد گفته های رییس امنیت سرپل نیروی تمام نیروی نظامی موجود در ولایت سرپل توان تامین امنیتی مرکز شهر سرپل را دارد و تامین امنیت سایر ولسوالی های این ولایت از توان نیروی امنیتی خارج است و دولت مرکزی باید تعداد نیروی امنیتی و دفاعی را در سرپل افزایش دهد.

در همنین حال او بیان داشت که نیروهای کمکی کماندو و قطعه خاص به این ولایت رسیده اند و با پشتبانی از این نیروها ساحه امنیتی را انکشاف داده و عملیات تصفیوی را در بخش از این ولایت راه اندازی می‌کنند.

از سوی هم حاجی غلام مهدوی یکتن از فرماندهان خیزشهای مردمی به مردم سرپل اطمینان داد که خیزش های مردمی همیشه از سرپل دفاع کرده و هر گز برای طالبان مسلح اجازه نمیدهد که موفق به سقوط ولایت سرپل شود.

این درحالیست که ۲ روز پیش گروه تروریستی طالبان از سه استقامت بالای مرکز ولایت سرپل حملات شان را آغاز کردند و یک بیز نیروهای امنیتی در روستای بلغلی مربوط مرکز سرپل را تصرف کرده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *