باشنده گان سه ولسوالی بغلان از نور برق مستفید شدند

با افتتاح یک سب استیشن برق در ولسوالی خنجان، بیشتر از بیست هزار خانواده در سه ولسوالی ولایت بغلان از نور برق مستفید شدند.

مسوولان ریاست برشنا در ولایت بغلان با بیان این مطلب می گویند که ولسوالی های خنجان، دوشی و تاله و برفک از ولسوالی هایی هستند که با استفاده از سب استیشن تازه ساخته شده؛ از نور برق مستفید می شوند.

فریدالدین وافی رئیس شرکت برشنا به خبرگزاری خاورمیانه گفت که کار ساخت تخنیکی سب استیشن ولسوالی خنجان سه سال پیش آغاز شده بود و بعد از تکمیل مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته وی، بیشتر از بیست هزار خانواده که پیش از این نسبت نبود برق از نیازهای اساسی زنده گی بدور مانده بودند حالا، مشکلات شان برطرف شده است.

رئیس برشنا بغلان اظهار داشت که این سب استیشن به ارزش ۸۰ ملیون یورو از سوی وزارت انرژی و آب ساخته شده و ظرفیت انتقال ۱۶ میگاوات برق را در ۲۴ ساعت دارا است.

در عین حال،  وافی می گوید که رسیدن برق به این ولسوالی در کنار ایجاد سهولت به مردم سبب بهبود محیط زیست می گردد و همچنان از قطع جنگلات طبیعی نیز جلوگیری صورت می گیرد.

رفیق الله یکتن از باشنده گان ولسوالی خنجان به خاورمیانه گفت که افتتاح این سب استیشن برق آنان را به آینده بهتر و زنده گی در بغلان امیدوار ساخته است و سهولت های زیادی را از قبیل روشن کردن و گرم ساختن خانه های شان فراهم کرده است.

این در حالیست که مسوولان ریاست برشنا بغلان می گویند که در برنامه سالهای بعدی شان، پلان ساخت بند برق کیله گی را دارند که در صورت تکمیل، با ظرفیت تولید ۱۲۰ میگاوات، نیازمندی تمام ولسوالی های بغلان به برق مرفوع می شود.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *