بازداشت ۵ مهاجم که قصد حمله انتحاری به جنرال دوستم داشتند

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که پنج نفر از مهاجمان انتحاری را بازداشت کرده که میخواستند حمله انتحاری به جان “جنرال عبدالرشید دوستم” معاون اول ریاست جمهوری کشور انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، چهار تن از این مهاجمان انتحاری در شهر کابل و یکی دیگر از آنان در شهر مزار شریف در شمال کشور توسط نیروهای امنیت ملی شناسایی و بازداشت شده اند.

حسیب صدیقی، سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی به رسانه ها گفته است که مهاجمان انتحاری بازداشت شده می‌خواستند معاون اول ریاست جمهوری افغانستان را هدف حمله گروهی قرار دهند.

به گفته سخنگوی امنیت ملی یکی از این افراد در مزارشریف بازداشت شده و این فرد می‌خواست هنگام سفر جنرال دوستم به شمال، او را هدف حمله‌ای انتحاری قرار دهد همچنین چهار نفر از مهاجمان انتحاری قصد حمله انتحاری  به جان آقای دوستم در کابل داشتند که شناسایی و بازداشت شدند.

بر اساس تحقیقات اداره امنیت ملی، این افراد، تازه به کابل آمده بودند و در ناحیه پنجم شهر در شمال غرب کابل مخفی شده بودند که در عملیات ویژه‌ای بازداشت شدند.

بازداشت شده ها گفته اند که عضو گروه طالبان اند اما طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.

شمس الله فرزند محمد داود، ساکن ولسوالی سپین بولدک قندهار، عبدلمنان فرزند محمد عیسی، ساکن ولسوالی زرغون پکتیکا، سیف الله مشهور به«مسعود» فرزند رحمت الله، ساکن ولسوالی شیگه ولایت قندهار و قدرت الله فرزند عبدالهادی، ساکن ولسوالی میوند ولایت قندهار از مربوطات ناحیه پنجم شهر کابل بازداشت شده ند.

افراد دستگیر شده در جریان تحقیقات ابتدائی اعتراف نموده اند که برنامه های تروریستی و انتحاری را خارج از مرز های افغانستان آموزش دیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *