بازداشت ۱۰ ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر در چین

معاون دائم دبیرکل کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر کشور چین اعلام کرد که ۱۰ شهروند ایرانی به تازگی به جرم حمل مواد مخدر در این کشور بازداشت شده و در بدترین شرایط در زندان‌های اسن کشور به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، لی یو جین معاون دائم دبیرکل کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر چین در دیدار با قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ایران، گفت: در عرصه مبارزه با مواد مخدر دو کشور همکاری‌های زیادی داشتند و یکی از اهداف سفر ما نیز، تقویت زیرساخت‌های قبلی دو کشور در مبارزه است.

وی افزود: مواد مخدر در افغانستان به مسئله بین‌المللی تبدیل شده و هر دو کشور ایران و چین نیز با تهدید جدی مواد مخدر روبه‌رو هستند و متأسفانه چین یکی از تولیدکننده‌های عمده پیش‌سازهای شیمیایی در دنیا به شمار می‌رود.

لی یو جین در ادامه، به کشف ۱۷ تن مواد پیش‌ساز تولید هروئین و ساخت چین، توسط ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع مسئله‌ای جدی است و کشور ما در حال پژوهش و مطالعه بیشتر در این خصوص است و ما نیز خواستار همکاری با ایران در این خصوص هستیم.

وی خواستار افزایش روابط مسئولان مبارزه با مواد مخدر و ایجاد روابط صمیمانه‌ تر شد و گفت: جنایات حاصل از مواد مخدر بسیار زیاد است باید که در مقابل جنایت بزرگ مواد مخدر اقدامات مشترک زیادی انجام دهیم و سطح روابط را عظیم ‌تر کنیم.

در این جلسه مدیرکل دفتر اداره کل مبارزه با مواد مخدر وزارت امنیت عمومی، معاون اداره کل دفتر روابط بین‌الملل کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر، دبیر کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر در ولایت گوانگ دونگ و کمیسیر مواد مخدر امنیت عمومی منطقه خودمختار گوانگسی و مسئولان مبارزه با مواد مخدر شهرهای گوتگجو و شانگهای از کشور چین حضور داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *