بازتاب سفر کرزی در اذهان سیاستگران پاکستانی

حامد کرزی امروز در راس یک هیات بلند پایه دولتی وارد اسلام آباد گردید  و با مقام های پاکستانی در باره روابط افغانستان و پاکستان به تبادل نظر بپردازد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، توقعات بیش از حد رییس جمهور افغانستان از حکومت جدید پاکستان می تواند نتایج سفرش به این کشور را مایوس کننده سازد.

صاحب نظران سیاسی پاکستان به این باور اند که سفر رسمی حامد کرزی یک آغاز خوب در روابط دو کشور است، ولی اگر توقعات دولت افغانستان از حکومت جدید این کشور بیش از حد باشد این سفر نیز مانند سفر های قبلی دستآورد چشمگیر در پی نخواهد داشت.

یوسفزی یکی از آگاهان سیاسی این کشور به رسانه ها گفته است: ملاقات میان حامد کرزی و نوازشریف تشریفاتی خواهد بود و مقام های افغان نباید انتظار یک دستاورد بزرگ را از این سفر داشته باشند.

رستم شاه مومند سفیر اسبق پاکستان در افغانستان در این باره گفت: حکومت جدید درکشورش به رهبری نواز شریف در این بازدید رییس جمهور کرزی از اسلام آباد کوشش نهایی اش را در ایجاد روابط نیک دو جانبه خواهد نمود.

به گفته رستم شاه مومند، احتمال می رود که حکومت نواز شریف برای جلب اعتماد افغانستان وعده همکاری های صادقانه اش را در پروسه صلح آن کشور نماید ولی این وعده نیز مانند وعده های قبلی عملی نخواهد شد.

این سفر در حالی صورت گرفت  که رئیس جمهور کرزی  روزشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت  که به امید بهبود روابط امنیتی افغانستان و پاکستان به اسلام آباد سفر می کند ولی به نتایج این سفر مطمین نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *