اظهارات نماینده خاص امریکا در مورد افغانستان رد شد

ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور کرزی، اظهارات نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان مبنی بر اینکه افغانستان درگیر جنگ داخلی است، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اخیرا جیمز دابنز نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان گفته بود که افغانستان درگیر جنگ داخلی است اما سخنگوی رئیس جمهور این اظهارات را رد کرده است.

سخنگوی رئیس جمهور به آژانس باختر گفته است، اگر افغانستان واقعاً درگیر جنگ داخلی است پس به این معناست که امریکا در طی بیشتر از ده سال گذشته در این کشور مشغول جنگ با تروریزم نه، بلکه در جنگ داخلی افغانستان سهم داشته و حضور این کشور نیز باعث تشدید جنگ داخلی در افغانستانشده است.

ایمل فیضی افزود که در گذشته از سوی برخی از کشور ها ابتداء تلاش های صورت گرفت که تصویر جنگ افغانستان را جنگ با تروریزم نه بلکه جنگ با “شورش جلوه دهند.

او گغت: موقف ما از همان آغاز مخالف چنین موضع گیری ها بود، به این دلیل که اگر این جنگ با “شورش و شورشیان” است، پس این یک موضوع داخلی افغانستان بوده، ضرورت به حضور نظامی امریکا برای دخیل بودن در این جنگ وجود ندارد.

فیضی خاطرنشان کرده است که افغانستان قربانی تروریزم است و جنگی که در کشور جریان دارد جنگ با تروریزم بوده که ریشه های بیرونی دارد و دلیل حضور نظامی امریکا و ناتو  در افغانستان از سوی سازمان ملل متحد همین می باشد و بس.

فیضی همچنان اظهارات مکرر نماینده خاص ایالات متحده امریکا راجع به موجودیت پناهگاه های تروریزم در افغانستان و پاکستان را که آنرا “دوطرفه” عنوان کرده است، نیز تکذیب کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری این اظهارات را سوال برانگیز خوانده و گفته است که با توجه به حضور و امکانات گسترده نیروهای بین المللی به رهبری ایالات متحده امریکا در افغانستان در طول بیشتر از یک دهه گذشته این سوال مطرح می گردد که چگونه در موجودیت آنها پناهگاه های تروریزم در افغانستان بوجود آمده و دوام یافته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *