ایران باپذیرش هزاران مهاجرافغان، نام خود را ثبت تاریخ کرد

محمد امین صدیقی سرکنسول کشورمان در مشهد گفت که مردم افغانستان همواره از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش هزاران نفر از مهاجران افغان قدردانی می کنند.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، سرکنسول کشورمان عصر جمعه در مراسم گرامیداشت از مقام شامخ پنج هزار شهید افغان در سال ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸بر اثر هجوم نیروهای ارتش شوروی سابق در مشهد مقدس افزود: در این مقطع هزاران نفر از مردم افغانستان به کشورهای همجوار از جمله جمهوری اسلامی ایران آواره شدند.

وی خاطرنشان کرد که مردم جمهوری اسلامی ایران بودند که با پذیرش هزاران مهاجر افغان در سه دهه گذشته نام  خود را ثبت تاریخ کردند.

وی افزود: در طول کودتای مارکسیستی، هجوم ارتش شوروی سابق و جنگ های افغانستان بیش از دو میلیون نفر جان خود را از دست دادند و متاسفانه پس از پیروزی گروههای جهادی در افغانستان بر اثر اختلافات و تفرقه ها، حکومت به دست گروهی افتاد که در واقع همان کمونیست هایی بودند که این بار با عمامه و ریش بر مردم مسلط شدند.

وی با مقایسه تحولات ایران و افغانستان در سال ۵۷ گفت: در افغانستان تحول با کودتا و تفکرات مارکسیستی رخ داد و ما اکنون تبعات ۳۵ سال جنایات کمونیست ها را می بینیم اما در ایران، انقلاب بر اساس تفکرات و ارشهای اسلامی رخ داد و مردم این کشور در حال حاضر از نعمات آن برخوردار هستند.

وی رشادتهای ملت افغان در نبرد با کمونیست ها و ارتش شوروی سابق را ستود و گفت: اگر آن رشادت ها نبود تبعات حضور ارتش سرخ که به آبهای گرم و آزاد فکر می نمود در کشورهای همجوار بروز می کرد.وی از تلاش برای گرامیداشت شهدای افغانستان قدردانی کرد و گفت: گروهی در نهادهای حقوق بشر در افغانستان یک مقطع از تاریخ این کشور را تبلیغ می کنند در حالی که ما در مقاطع مختلف شهدای زیادی داده ایم و مردم ما کشتار ۲۵ هزار نفر در یک روز در هرات را از یاد نمی برند.

در این مراسم جمعی از مهاجران افغان مقیم مشهد حضور داشتند و برنامه هایی از قبیل قرائت قرآن ، توشیح و سخنرانی اجرا شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *