ایران اعزام افغانها در جنگ سوریه را رد کرد

مقامات در وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، خبر منتشر شده در رسانه ها در مورد اعزام افغانها از طریق جمهوری اسلامی به جنگ سوریه را به شدت رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، علی رضا قشقاوی معاون پارلمانی و امورقونسلی وزارت امورخارجه ایران با ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در کابل دیدارکرد.

در این ملاقات، دو طرف روی موضوعات مختلف ذیعلاقه و مسایل منطقه ای از جمله انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، مشکلات مهاجرین افغان در ایران، تمدید ویزه اقامت افغان های شامل طرح ساماندهی، تشویش و نگرانی افغانستان از بابت اعزام مهاجرین افغان مقیم ایران به جنگ سوریه، عفو و تخفیف مجازات افغان های زندانی در ایران، برگزاری سومین نشست کمیسیون مشترک امور قونسلی میان دو کشور، اجرایی شدن موافقتنامه های انتقال محبوسین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی، بحث و تبادل نظر کردند.

آقای احمدی ضمن ابراز خیر مقدم به آقای قشقاوی، از میزبانی ایران در طول سی سال گذشته از مهاجرین افغانستان و تمدید ویزه افغان های شامل طرح ساماندهی سپاسگزاری کرده، خواهان تمدید ویزه آنها شد.

 آقای احمدی در مورد اخبار منتشره در مطبوعات در پیوند به اعزام مهاجرین افغان مقیم ایران به جنگ سوریه، تشویش و نگرانی افغانستان را بیان داشته خواهان معلومات در زمینه شد.

معین سیاسی ضمن تقاضای فراهم سازی سهولت ها برای افغان های زندانی در ایران، خواستار عفو و تخفیف مجازات آنها شده افزود: “تصمیم سیاسی مبنی بر تعدیل جزای اعدام به حبس ابد می تواند تأثیرات مثبت را در بین مردم افغانستان و روابط دو کشور داشته باشد.”

در همین حال آقای قشقاوی ضمن ابراز خرسندی از ملاقات و پذیرایی از ایشان، وعده سپرد که در برگشت، همه مسایل مطروحه به ویژه تمدید ویزه افغان های شامل طرح ساماندهی را با نظر مثبت بررسی می نمایند.

وی اضافه کرد: “دید ما در مقابل افغان ها در ایران مثبت است و آماده همکاری در همه زمینه ها هستیم.

” آقای قشقاوی اخبار منتشره در مورد اعزام افغان ها در جنگ سوریه از طریق ایران را به شدت رد کرده افزود: “در استراتیژی ما راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد بنأً ما در صدد اعزام سربازان در جنگ سوریه نیستم.” اما وی افزود: “ممکن است که افراد با انگیزه های شخصی و مذهبی در این جنگ از طرق مختلف اشتراک ورزند.”

قابل ذکر است که آقای قشقاوی برای افتتاح سیستم جدید الکترونیکی در بخش قونسلی سفارت ایران در کابل که سهولت های بیشماری را در بخش صدور ویزه فراهم می نماید به کابل سفر کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *