ایجاد وحشت برای مردم، تحفه نعیم لالی حمیدزی

هر فردی که در افغانستان به جایگاهی می رسد؛ بنا به دلایلی به مانند سابق نیست و با این تصور که رسیدن به جایگاه، آنها را متفاوت از مردم می سازد، رفتارشان تفاوت میکند.

این امر با توجه به ناامنی های اخیر در کشور که بیشتر افراد بلندرتبه دولتی، مامورین دولتی و حکومتی مورد هدف هستند، به یک امر معمول تبدیل شده است.

اما نماینده گان مجلس به ویژه شماری از آنها که دارایی های بی شمار و ثبت نشده ای دارند؛ رفتارشان به شکل دیگری تغییر می کند و باعث تعجب همه گان می شوند.

نعیم لالی حمیدزی، نماینده مردم قندهار از جمله نماینده گانی است که به دلیل زور و پولی که دارد، به خودی خود تصمیم به محاکمه قرضداران و کسانی که با وی مشکل دارند، می گیرد؛ شادی اش را به شکلی جشن می گیرد که همه همسایه ها و مردم نزدیک به خانه وی، باید در این شادی سهیم باشند و از ترس و وحشت تا صبح نخوابند.

بعد از آنکه این نماینده قندهار چندی پیش یکتن از قرضدارانش را به صورت شخصی محاکمه کرده و در خانه اش زندانی کرده بود، شب گذشته نیز لالی حمیدزی شادی اش را با مردم منطقه شریک ساخت.

حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته (۲۶حوت) به یکباره صدای شلیک گلوله از سمت خانه لالی حمیدزی به گوش می رسد و مردم پایتخت که خاطره خوشی از این گونه شلیک های بی موقع ندارند، به فکر اینکه گویا بازهم مخالفین مسلح بالای یکی از ادارات دولتی حمله کرده اند، از خواب پریده و هرکدام برای حفاظت از جانشان به تکاپو افتادند.

بشیر یکتن از همسایه گان «نعیم لالی حمیدزی» در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت :«در خواب بودیم که به یک باره صدای فیر مرمی، ما را از خواب بیدار کرد و طفل ها و خانمم را وحشت فرا گرفت.»

به گفته وی، هر لحظه صدای شلیک را می شنید و خوابشان نیز نمی برد؛ تا اینکه صبح با خبر شده که نعیم لالی صاحب یک طفل شده  و او و محافظنیش با شلیک گلوله از این تولد تجلیل کرده و خواسته اند مردم را نیز باخبر ساخته و در این شادی، شریک بسازند.

در همین حال، بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل به خبرگزاری خاورمیانه گفت که شماری از محافظین نعیم لالی که نیمه های شب به یک رستورانت رفته بودند، بعد از اینکه دروازه رستورانت را بسته دیدند اقدام به شلیک کرده اند.

وی اظهار داشت که این اقدام تا منزل نعیم لالی نیز ادامه داشت و رعب و وحشت را برای مردم به ارمغان آورده است.

مجاهد تصریح کرد که هیچ مقامی اجازه ندارد که بدون دلیل از اسلحه استفاده کرده و رعب و وحشت را برای مردم ایجاد کند.

سخنگوی فرماندهی پولیس در مورد تولد فرزند نعیم لالی و یا هم حمله افراد مسلح بالای منزل وی اظهار بی خبری کرده؛ اما به صراحت بیان داشت که این قضیه به صورت جدی مورد بررسی قرار دارد.

با تلاش فراوان کوشش کردیم تا نظر نعیم لالی را در این رابطه بگیریم؛ اما وی به هیچ کدام از سه شماره اش پاسخ نداده و حتی پیام خاورمیانه را نادیده گرفت.

به هر صورت، نماینده گان مردم و هیچ مقامی حق ندارد تا مردم وحشت زده افغانستان که هر روز شاهد ناامنی، انتحار و انفجار هستند و در راه مبارزه با تروریزم قربانی می دهند را بیشتر از پیش وحشت زده بسازد.

از سویی هم کمیسیون امتیازات مجلس نماینده گان نیز باید به صورت واضح این اقدام نعیم لالی را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را به صورت علنی برای مردم اعلام کند.

نشود که این رفتار نماینده گان سنگ تهدابی باشد برای افزایش بی بند و باری و عدم مجازات عاملین آن.

نماینده گان مردم عنوان وکیل مردم حق دارند تا مشکلات موکلین خود را حل کنند نه اینکه خودشان در بی بند و باری و افزایش مشکلات برای مردم عامل اصلی باشند.

باید دید که این رفتار نعیم لالی به چه شکلی از سوی دولت مورد بررسی قرار می گیرد؛ در حالی که قطعا رئیس جمهور و دیگر مقام های امنیتی نیز رویکرد شب گذشته وی را شنیده و گزارش آن را هم دریافت کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *