ایجاد اختلافات میان گروه های داعش و «بعث» در عراق

تازه ترین گزرشها از عراق حاکی از آنست که اختلافات میان گروه های تروریستی داعش و بعث در شهر موصل این کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، موضوع چگونگی تسلط بر اموال دولتی، پول‌های سرقت شده از بانک‌های موصل به وسیله داعش، تصاویر «صدام» در جاده ‌های موصل و قوانین شرعی خاص داعش باعث بروز اختلافات جدی میان گروه های مسلط بر موصل عراق شده است.

پایگاه خبری «المنار»، گزارش داد تنها پس از گذشت سه روز، عراق متوجه توطئه‌ای شده که علیه آن در موصل شکل گرفته و پس از اشغال موصل، داعش بر مراکز و اداره‌های اصلی شهر مسلط شد و «هاشم الجماس» یکی از افسران بازنشسته سابق حزب بعث به عنوان والی موصل منصوب شده است.

بر اساس گزارشها، سه گروه «داعش»، «شورای نظامی انقلابیون» وابسته به حزب بعث و گروه «نقشبندیه» به رهری «عزت الدوری» معاون اول سابق «صدام» با یکدیگر کنترل شهر موصل را در دست گرفته‌اند.

اختلافات میان این سه گروه از همان ابتدا بروز کرد. داعش خواستار تسلط بر کل املاک دولتی و ذخایر اسلحه بود اما شورای نظامی انقلابیون مخالف این امر بود. علاوه بر این سرقت ۳۴۰ میلیون دالر از بانک‌های مختلف موصل به وسیله داعش باعث بروز اختلافات دیگری شده است.

اختلاف میان گروه داعش و نقشبندیه نیز بر سر وجود عکس‌های «صدام» در بخش‌های مختلف شهر موصل است، داعش از نقشبندیه خواسته هر چه زودتر این عکس‌ها را از سطح شهر جمع‌آوری کند.

بروشورهای داعش که با هدف وضع قوانین شرعی خاص این گروهک مانند ممنوعیت سیگار، ممنوعیت پوشیدن لباس‌های تنگ و قوانین خاص رفت و آمد زنان نیز در این میان خود بروز اختلافات دیگری شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *