اوباما و پنتاگون امروز درباره افغانستان گفتگو میکنند

کاخ سفید اعلام کرد قرار است باراک اوباما رئیس جمهور امریکا امروز سه شنبه با مقامات وزارت دفاع این کشور درباره افغانستان گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دیدار اوباما با مقامات پنتاگون در حالی صورت می گیرد که مقامات امریکا از رئیس جمهور کرزی خواسته اند توافقنامه امنیتی بین دو کشور را امضاء کند.

دولت اوباما ماههاست که کرزی را برای امضاء این توافقنامه تحت فشار قرار داده است، توافقنامه ای که به موجب آن شماری از نیروهای امریکایی برای کمک به نیروهای افغان و شرکت در فعالیت های مبارزه با تروریسم در افغانستان باقی خواهند ماند.

مقامات نظامی امریکا خواهان آن هستند که این مسئله پیش از نشست وزرای دفاع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو ، حل و فصل شود.

قرار است وزرای دفاع ناتو اوایل ماه مارس در بروکسل با یکدیگر دیدار کنند.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد جنرال جوزف دانفورد که فرماندهی نیروهای بین المللی را در افغانستان بر عهده دارد این هفته به واشنگتن سفر کرده و پیش بینی می شود در نشست اوباما با مقامات وزارت دفاع شرکت داشته باشد.

وی افزود اوباما همچنان در حال بررسی چگونگی واکنش به این مسئله است و هیچ مهلت زمانی مشخصی برای زمان تصمیم گیری وی وجود ندارد.

گفته میشود این دومین بار است که باراک اوباما در هفته های اخیر در نشستی مهم درباره افغانستان شرکت می کند.

وی اواسط ماه جنوری نیز با اعضای شورای امنیت ملی امریکا درباره افغانستان گفتگو کرده بود.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد این توافقنامه باید در عرض چند هفته و نه چند ماه به امضاء برسد.

وی افزود نمی توان زمان زیادی را در انتظار امضاء این توافقنامه ماند زیرا درخواست از متحدانمان در ناتو و فرماندهان نظامی امریکایی برای برنامه ریزی درباره احتمالات غیرممکن است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *